سید ساجد یعقوبی
رئیس پلیس فتا استان اردبیل هشدار داد:
رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: فضای مجازی به دلیل ظرفیت بالای خود به یک ابزار سودمند برای قاچاقچیان کالا و ارز تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۸۹۹۰۵۶۴
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

کلاهبرداری با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرگرد علی قهرمان‌طالع در گفتگو با خبرنگاران از روند روبه رشد تبلیغات و تأمین نیازهای مردم از طریق فضای مجازی و به‌صورت آنلاین در کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروسه به‌گونه‌ای است که گردش مالی در این فضا در حال رشد بوده و این فضا برای سودجویان سایبری چه در بخش کلاهبرداری و چه در زمینهٔ عرضه کالاهای قاچاق، اجناس نایاب خارجی و کالاهای مصرفی مهیاست.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری به‌صورت کاملاً حساب‌شده پیش می‌روند و با تبلیغات جذاب مثل تحویل رایگان درب منزل، پرداخت وجه پس از دریافت کالا یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و صفحات فروش کالا اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند. رئيس پليس فتا استان اردبيل علت اصلی کوچ قاچاق کالا به فضای مجازی را برخورد محکم در جهت پیشگیری از قاچاق کالا در فضای حقیقی عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای عرضه‌شده در فضای مجازی شامل پوشاک، لوازم‌آرایشی، لوازم‌خانگی، طلا و فلزات گران‌بها است که توسط افراد نامعلوم و خارج از عرصه‌های قانونی توزیع و خریدوفروش می‌شود.

اين مقام انتظامی در پایان با يادآوري ماده 1 (قانون اخلال در نظام اقتصادی کشور) و بند (و) (فهرست مصادیق محتوای مجرمانه) از هم‌وطنان عزيز خواست در صورت مشاهده اين قبيل گروه‌ها و كانال‌ها مشخصات آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در‌ میان بگذارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار