خبرهای داغ:
دکتر چمن در افتتاحیه پانزدهمین سمینار کشوری دانش و تندرستی در شاهرود گفت: در حوزه علوم پزشکی و سلامت باید رویکرد‌های علمی و اجرایی ما مبتنی بر شواهد باشد و این پژوهش است که منبع تولید شواهد می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۷۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در افتتاحیه پانزدهمین سمینار کشوری دانش و تندرستی با بیان اینکه بدون خلاقیت و نگاه کنجکاوانه نمی‌توان به پژوهش پرداخت، افزود: سؤالات ساده و بدیهی منجر به بزرگ‌ترین اکتشافات تاریخ بشر شده است بنابراین نگاه پژوهشگر به سوژه طراحی‌های نوآورانه را به دنبال داردو پژوهشگران برای یافتن بهترین سوژه‌های تحقیق باید از سه روش؛ مطالعه، مشاهده و مشاوره نهایت بهره را ببرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم پس از سرآمدی در آموزش و پژوهش وارد عرصه فناوری شدند و موضوعاتی همچون اقتصاد دانش بنیان و آینده نگاری و پزشکی فردا را در دستور کار قرار دادند اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بودند و در دانشگاه نسل دوم پژوهش نیز در آن دخیل شد، اما برای مدیریت پزشکی فردا باید در آموزش، پژوهش و فناوری سرآمد باشیم، زیرا زمانی وارد دانشگاه نسل سوم و چهارم خواهیم شد که این سه مؤلفه را باهم بتوانیم به کاربندیم.
دکترچمن در ادامه با تاکید بر اهمیت پژوهش در تولید شواهد تصریح کرد: در حوزه علوم پزشکی و سلامت باید رویکرد‌های علمی و اجرایی ما مبتنی بر شواهد باشد و این پژوهش است که منبع تولید شواهد می‌باشد.
لازم به ذکر است: در این سمینار از ۲۴۰ مقاله‌ای که به دبیرخانه سمینار ارسال شده است ۲۰ مقاله و ۶۰ پوستر در طی دو روز ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه ارایه می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها