مسئول بسیج دانشجویی استان یزد از ارسال 2050 اثر به سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۹۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در نشست خبری چهارمین کنگره شهدای دانشجو و سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد گفت: چهارمین کنگره شهدای دانشجو استان یزد امسال به یاد دانشجوی شهید مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده برگزار خواهد شد.

سید حسین راسخی نژاد افزود: همچنین جشنواره رویش به عنوان بزرگترین رویداد ادبی و هنری در دانشگاه‌های استانی یزد با هدف شناسایی دانشجویان مستعد از تیرماه سال جاری با دبیری دانشگاه فرهنگیان یزد و در شش بخش اصلی هنر‌های نمایشی، آوایی، تجسمی، ادبی، فیلم و طراحی و دوخت لباس ایرانی و اسلامی آغاز شد.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فعالیت‌های دانشجویی، رویش‌های معنوی و آرمان خواهی از جمله موضوعاتی بودند که جشنوراه رویش حول آن شکل گرفت.

راسخی نژاد با اشاره به استقبال چشمگیر هنرمندان دانشجو از جشنواره رویش عنوان کرد: تا ۲۵ دی ماه سال جاری ۲۰۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رویش استان یزد ارسال شد که از این تعداد ۱۵۰ اثر در بخش فیلم، ۳۰۰ اثرِ ادبی، ۱۱۷ اثر در بخش هنر‌های نمایشی، ۱۵۲۸ اثر در زمینه هنر‌های تجسمی، ۲۵ اثر در زمینه طراحی و دوخت لباس ایرانی و اسلامی و ۳۰ اثر نیز در زمینه هنر‌های آوایی به دبیرخانه جشنواره رویش ارسال شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این ۲۰۵۰ اثر توسط ۷۰۰ دانشجوی هنرمند استان خلق شده بیان داشت: چهارم تا هفتم اسفند ماه جاری مراسم افتتاحیه و کارگاه‌های آموزشی ویژه شرکت کنندگان در جشنواره رویش آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین هفتم اسفند ماه اختتامیه جشنواره رویش با حضور خانواده شهید صدرزاده در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

وی در پایان از روسای دانشگاه یزد، دانشگاه فرهنگیان یزد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی یزد به دلیل کمک و همراهی در اجرای جشنواره رویش و کنگره شهدای دانشجو تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات