سید ساجد یعقوبی
بهرنگ توکلی گفت: بدون شک با عنایات خدای متعال در آمد خواهیم داشت، اما حمایت مسئولان از افرادی که شروع به ایجاد شغل در روستا‌ها و شهر‌ها بر مبنای اقتصادی مقاومتی کرده اند باید دوبرابر شود چرا که حمایت مسئولات باعث خواهد شد که سود آوری سالانه چند برابر باشد.
کد خبر: ۸۹۹۰۷۰۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به نیرو و توان داخلی/ مسئولان حامی طرح‌های کارآفرینان باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، توجه و علاقه انسان به گل و نقش گیاهان در زندگی بشر موضوعی كاملا شناخته شده است و لذا از دیر باز به عنوان نمادی برای ابراز عشق و محبت و همچنین ابزاری برای ادای احترام شناخته شده است و علاوه بر تقاضای بازار داخلی برای انواع گل ها و گیاهان زینتی با در نظر داشتن حجم زیاد تقاضا در عرصه بین‌المللی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی مناسب ایران برای كشت انواع گیاهان ، پرورش و صادرات انواع گل و گیاهان زینتی می‌تواند سهم كشور را در بازار تجارت این محصولات ارتقا بخشیده و موجب عاید شدن درآمد ارزی مناسبی باشد

در این راستا در شهرستان بیله سوار نیز طی سال‌های اخیر عرصه های تولیدی پرورش گل‌های زینتی و مزارع پرورش مرغ و بوقلمون، گلخانه، قالیبافی،پرورش بلدرچین،تولید قارچ، تولید عسل و صنایع تبدیلی روغنگیری در زمینه‌های مختلف راه‌ اندازی شد و هم‌اكنون نیز بسیاری از این طرح‌ها با روند بسیار خوبی روبه‌پیشرفت و توسعه هستند.

خبرنگار بسیج در راستای معرفی و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی با یکی از فعالان این عرصه ها مصاحبه ای ترتیب داده است که در ادامه ان را بخوانید.

لطفا خودتان را معرفی و کمی از کارتان بگوید:

اینجانب "بهرنگ توکلی" ساکن روستای قره قاسملو بیله سوار می باشم كه توانسته ام با دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی و راه‌اندازی پرورش گیاهان آپارتمانی كمك شایانی به اقتصاد خانواده خود داشته باشم.

علت انتخاب اين عرصه ونظر اطرافيان در مورد ورود به اين کار؟

با حمایت مستقیم بسیج سازندگی ناحیه بیله سوار و اعطای تسهیلات و با کمک خانواده و حمايتهاي لازم از طرف اطرافيان از اينجانب و علاقه شخصی و خانوادگی که نسبت به این عرصه داشتیم جهت فعاليت در اين عرصه کار پرورش گلهای زینتی را شروع کردیم و امیدوارم روز به روز وسعت کارم افزایش یافته و نسبت به کارآفرینی سایر اعضای خانواده ام بتوانم منبع درامد بهتر و حلالی نیز داشته باشم.

نوع آوري و ابتكار در كارتان چگونه است؟

درکنار گلهای زینتی به دلیل اینکه وسعت زمین مناسبی داشتیم با تصمیم پدر نسبت به تولید و پروش نهال میوه نیز اقدام کردیم در کنار این کارها کم وبیش نیز باز به تولید و پرورش ماکیان نیز مشغول هستم.

همكاري اعضاي خانواده و ساير افراد چگونه است؟

به همت پدر ومادرم توانسته ام پرورش نهالستان و گلهای زینتی شروع کنم و به موفقیت برسم و همیشه این عزیزان کنار من بوده و مشوقم بوده اند.

ميزان اشتغالزايي چند نفر است؟

خدارا شکر توانسته ام تا به امروز برای 3 نفس به طور مستقیم اشتغال ایجاد کنم و امیدوارم با حمایت های بیشتر بتوانم فرصت های شغلی بیشتری برای جوانان ایجاد نمایم.

وضعيت بازارفروش چگونه است؟

فروش محصولات ما به گونه ای است که مشتریان راحت میتوانند با مراجعه به محل تکثیر و با میل خودشون گل و گیاه مورد نظرشون رو انتخاب کنن همچنین ما خودمان نیز از طریق نصب بنر و پخش آگهی های تبلیغاتی نسبت به فروش اقدام میکنیم شایان ذکر هست که طبق هماهنگی های صورت گرفته با ادارات در صورت مقدور ادارات موجود در شهرستان نسبت به قبول سفارشات اقدام نمایند.

ميزان توليد ساليانه شما چقدر است؟

حدودا 5 هزار گل ،10 هزار نهال شلیل و 2 هزار نهال خرمالو از باغ برداشت می شود.

ميزان درآمد سالانه چقدر است؟

بدون شک با عنایات خدای متعال در آمد خواهیم داشت اما حمایت مسئولان از افرادی که شروع به ایجاد شغل در روستاها و شهرها بر مبنای اقتصادی مقاومتی کرده اند باید دوبرابر شود چرا که حمایت مسئولات باعث خواهد شد پرورش گلهای زینتی سالانه بیش از 10 میلیون سود آوری داشته باشد که باید به فکر سود آوری بیشتر بود که عرض کردم همه اینها نیاز حمایت چند برابر هستش.

حرف آخر؟

 

اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به نیرو و توان داخلی که یکی از مهمترین راه‌های شکوفایی یک کشور است و رهبر عزیز انقلاب با توجه به نیاز و مطالبه مردم امسال را با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال» نامگذاری کردند و دغدغه‌های جامعه را بازتاب دادند که اشتغال زایی یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

مشاغل خرد و كوچك كه زود به بازدهي و سودآوري مي‌رسند، مي‌توانند گره‌گشاي مشكل بيكاري در جامعه باشند و اگر همه مردم ما به دنبال کارهای تولیدی مفید باشند قطعا در طول زمان شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.

گفتگو از توحید نوروزوند

ارسال نظرات
آخرین اخبار