به همت بسیج رسانه و جامعه وعاظ انقلابی صورت گرفت؛
معاون بسیج رسانه کل کشورگفت : اسکان موقت زلزله زدگان تا ابتدای ۹۷ به اتمام خواهد رسید و دولت وام های کم بهره تا سقف ۵۰ میلیون تومان را در اختیار زلزله زدگان قرار داده است لذا مردم باید خانه های ویران و نیمه تخریب خود را به دست بنیاد مسکن بسپارند تا تخریب کامل شوند.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۰۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین نیکویی معاون بسیج رسانه کل کشورگفت : طی فراخوانی که به خیرین در خصوص زلزله کوهبنان داده شد ۳۰ کانکس آماده تحویل و پنجشنبه گذشته در شهر کوهبنان و منطقه جور توزیع شد .

 

 

وی ادامه داد : پس از حضور در کرمان و هنگام توزیع کانکس ها یک خیر نزدیک به ۳۰ میلیون تومان را برای خرید کانکس اهدا کرد که در همان منطقه از سازندگان بومی ۱۲ عدد کانکس آماده خریداری شد  که جمعا ۴۲ کانکس در روستای کوهبنان جور و شهرستان نصب و در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

 

 

حجت الاسلام نیکویی تاکید کرد : کانکس های تحویل شده کاملا اماده زندگی بودند  و اقلام غذایی خوراکی و دارو ، فرش ، هیتر بر قی ، پرده برای پنجر ها و حمام و سرویس بهداشتی را یکجا داشتند.

 

 

وی ادامه داد : برای سال ۹۷  اجازه نخواهیم داد که کسی در چادر زندگی کند و اسکان موقت را با کمک مردم مسئولین و سپاه حل خواهیم کرد اما مردم  این شهرستان باید در اسرع وقت خانه های فرو ریخته را با لودر کاملا جمع کنند تا بنیاد مسکن کار ساخت خانه  هایی را که وعده داده شده است آغاز شود.

 

 

نیکویی ضمن اشاره به عدم توجه مردم به آوار برداری خانه ها برای بازسازی  گفت : متاسفانه با تمام تلاشی که مسئولین کرمانی برای کوهبنان انجام می دهند اما مردم این منطقه هنوز حاضر به برداشت کامل خانه های خود نشدند و یا اگر هم اقدامی شده اندک بوده لذا با توجه به این امر که نصب کانکس ها موقت است باید مردم این منطقه برای ساخت خانه های دائمی و مستحکم بنیاد مسکن استان و شهرستان را یاری کنند .

 

 

نیکویی خاطر نشان کرد : سه خیر ایرانی مقیم کانادا انگلیس  و تهران مبالغ قابل توجهی را برای خرید کانکس به جامعه روحانیون ووعاظ انقلابی اهدا کرده اند که ۲۰ کانکس شروع به ساخت شده و ۲۰ کانکس هم به زودی در مرحله آغاز به ساخت قرار خواهد گرفت  که جمعا ۴۰ کانکس این سه عزیز عهده دار شده اند تا برای کوهبنان ارسال شود لذا به محض اتمام دوباره به این مناطق ارسال خواهند شد .

 

 

وی در پایان به مردم کرمان گفت : دولت وام های کم بهره تا سقف ۵۰ میلیون تومان را در اختیار زلزله زدگان قرار داده است لذا مردم باید خانه های ویران و نیمه تخریب خود را به دست بنیاد مسکن بسپارند تا تخریب کامل شوند و  در دستور کار برای ساخت قرار گیرد لذا کوتاهی مردم  در این زمینه کار خدمت رسانی را کند خواهد کرد .

 

 

 

انتهای پیام /

ارسال نظرات