خبرهای داغ:
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات با بیان اینکه مهمترین وظیفه ستاد محتوابخشی و جلوگیری از خرافات و موهومات سخیف است، گفت: ستاد به دنبال بازمهندسی مراسمات مذهبی است.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۶۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷

 کار ستاد ساماندهی شئون فرهنگی محتوابخشی و بازمهندسی مراسمات مذهبیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا معممی‌مقدم در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: چالش‌های فرهنگی اگر درست و به موقع مدیریت نشود تبدیل به تهدیدات امنیتی می‌شود.

وی گفت: مهمترین وظیفه این ستاد محتوابخشی و جلوگیری از خرافات و موهومات سخیف و ترویج فلسفه وجودی نمادها و آئین‌های اسلامی مبتنی بر آئین اسلام ناب محمدی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات کشور در ادامه در خصوص کار ستاد تصریح کرد: ستاد به دنبال بازمهندسی مراسمات مذهبی است؛ اربعین فقط برای امام حسین(ع) است و ما حق نداریم برای ائمه دیگر اربعین بگیریم.

وی همچنین در خصوص چگونگی تحقق ساماندهی شئون فرهنگی اعلام کرد: فرصت های تبلیغی از قبیل ایام فاطمیه، محرم و ... یک سرمایه اجتماعی است و امروز اعتقادات مردم ما برای حمایت های مالی، دینی و معنوی است و فرهنگ زیارت، فرهنگ انسان‌سازی است.

معممی‌مقدم در مورد وظیفه حاکمیت افزود: وظیفه حاکمیت این است که یک فضای دینی بر اساس محکمات دینی فراهم کند.

وی گفت: افراط گرایی مذهبی برازنده نیست و عمده چالش امروز ما این است که ما عزاداری را هدف می‌دانیم در صورتی که عزاداری هدف نیست بلکه وسیله است و وقتی عزاداری هدف شد آخرین هدف همین جا است که سیر نزولی پیدا می کنیم و مخاطب را به حس فرو می بریم به جای اینکه به فکر فرو رود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات کشور خاطرنشان کرد: اکنون آسیب‌های اجتماعی دغدغه رهبری است، هیئات سرمایه اجتماعی کشور هستند ما نباید با گزاره‌های اصلی معادل‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه مظلومیت شیعه با عاشوراست و حقانیت تشیع با غدیر است، ادامه داد: ما با گریه مخالف نیستیم، گریه بستر جذب جوانان است؛ امروز جامعه به نشاط اجتماعی نیاز دارد و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری این است که نسبت به خیرین قرآن و عترت تلاش کنیم.

معممی گفت: دشمن ضعف های کشور را بزرگ می کند و سازه نمایی می کند و ما می توانیم موثر باشیم و نقاط مؤثر را ببینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات