خبرهای داغ:
یادداشت؛

فاطمه(س) پرچم مبارزه با زورمداری را برافراشت

نخستین راز ماندگاري و نورافشاني حضرت فاطمه اطهر، در جهان‌بيني خردمندانه، مترقي، هماهنگ با فطرت و خداپسندانه او نهفته است.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۶۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حضرت فاطمه(س) هدف از آفرينش انسان را عبادت و بندگي خدا و در پرتو آن تكامل و رشد و توسعه معنوي و اوج‌گرفتن انسان به پرفرازترين مرحله كمال و جمال مي‌نگرد و پديده‌هاي گوناگون و شگفت‌انگيز آن را نمودها، جلوه‌ها، نظام‌ها، شاهكارهاي تفكرانگيز و نشان قدرت بي‌همانند حضرت حق‌تعالي ارزيابي مي‌كند و سراي دنيا را كشتگاه سراي آخرت، سراي آزمون، ميدان امتحان، مقدمه و وسيله‌ رشد و تكامل و ترقي، و نه هدف مي‌داند و آن را بي‌دوام، زودگذر و فناپذير قلمداد مي‌كند.

در جهان‌بيني مترقي ريحانه پيامبر، انسان گل سرسبد آفرينش است، پرتوي از نور خداست، نغمه‌اي از روح اوست و از كرامت ذاتي و عظمت خدادادي برخوردار و داراي حقوق و آزادي است و انسان موجودي مسؤول، مكلف و متعهد است.

دومين راز ماندگاري و پايندگي ريحانه سرافراز پيامبر اين است كه سراپا شور و اخلاص و تلاش سازنده و جهاد شايسته و هماره و همه‌جانبه است تا خود را به سرچشمه حيات و هستي پيوند زند و با رنگ‌پذيري و الگوگيري از حق و تخلق به اخلاق الهي، خود را به اقيانوس ابديت برساند.

از همين ديدگاه است كه آن لذت معنوي و روحي ياد خدا و راز و نياز و زمزمه جانانه با او را با هيچ چيز ديگر مبادله نمي‌كند.

سومین راز ماندگاری ایشان ياد و نام بلند و انسان‌ساز ريحانه پيامبر، دانشگاه صفات عالي انساني، آموزشگاه درس‌هاي ماندگار و ارزش‌هاي والايي است كه با فطرت خداگرايانه بشر پيوند داشته و با وجدان و اخلاق او درآميخته و با خرد پويا و كمال‌جوي او هماهنگ شده و با كشش‌هاي آسماني و برتر وي همسو است.

راز ديگر پايندگي و ماندگاري ياد و نام ارجمند ريحانه پيامبر اين نكته ظريف است كه او در زندگي درس‌آموز و الهام‌بخش خويش، هماره به فراتر از زمان و مكان مي‌انديشيد. ایشان از آغاز تا فرجام زندگي پرمحتوا و دگرگون‌سازش چشم به سوي حق داشت و به انجام وظيفه‌ و به اداي رسالت در برابر او دل سپرده بود و به رضايت و خشنودي آفريدگارش مي‌انديشيد .

حضرت فاطمه زهرا(س) از سويي همواره دانش‌پژوه و كمال‌طلب زيست و از خدا و پيامبرش هميشه سازنده‌ترين درس‌ها را آموخت و از سويي ديگر هميشه و همه‌جا فرصت‌هاي زندگي را به آموزشگاه ارزش‌ها و والايي‌ها تبديل ساخت.

آری حضرت فاطمه زهرا(س) پس از عمري زندگي سراسر افتخار و عظمت، سرانجام طي تدبيري شگرف با وصيت‌نامه‌اي حيرت‌انگيز و بي‌سابقه، با مراسم غسل و كفن شبانه، با تشييع غريبانه، با به خاك سپرده شدن شبانه و با آرامگاهي بي‌نام و نشان، از حق‌طلبان و آزادي‌خواهان و صاحبان بينش و آگاهي گرفته تا مردم عادي كوچه و بازار، همه را به تفكر و انديشه و پرسش و چون و چرا برانگيخت و با اين تدبير خدايي، نقش مزار گمشده‌اش را با دل‌ها و جان‌هاي شيفته‌ عدالت و آزادي رقم زد و بدين‌سان جاودانگي راه و رسم ستيز آزادمنشانه و انساني‌اش را تضمين كرد و پرچم مبارزه با زورمداري و فريبكاري به نام دين خدا را برافراشته داشت.

حجت الاسلام رجب احمدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها