خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی:

برقراری وحدت میان شیعه و سنی یکی از دستاورد‌های با ارزش انقلاب اسلامی است

یکی از مراجع تقلید گفت: برقراری وحدت میان شیعه و سنی یکی از دستاورد‌های باارزش انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۷۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
برقراری وحدت میان شیعه و سنی یکی از دستاورد‌های با ارزش انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با فرماندهان ارشد نیروی انتظامی سراسر کشور، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله زندگی انسان‌ها حکومت است، اظهار کرد: حکومت به معنی مدیریت مردم و مدیریت اجتماع است.

وی عنوان کرد: زندگی انسان‌ها دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و ... است، ولی بعد حکومت از سایر ابعاد زندگی انسان مهم‌تر است.

این مرجع عالی‌قدر با بیان اینکه خداوند از آغاز خلقت توجه ویژه‌ای به رهبری و حاکمیت داشته است، مطرح کرد: رهبر یک فرد شایسته و دارای ویژگی‌های خاص است که ازجمله این ویژگی‌ها معصوم بودن و انتخاب توسط خداوند است.

وی با اشاره به اینکه رسالت و امامت توسط خداوند معین می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان‌ها دارای کرامت هستند و خداوند رهبری و هدایت آن‌ها را به دست افراد ظالم و ناپاک نمی‌سپرد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند پیامبران را در راستای دعوت به حق و دوری از طاغوت فرستاده است، تصریح کرد: اگر رهبر و حاکم یک جامعه ظالم باشد اعمال او نیز در مردم تاثیر می‌گذارد و آینده تمام مردم آن جامعه به تباهی کشیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) حکومت جهانی را از جانب خداوند داشتند، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) بعد از نبوت به ۳۶ سلطان جهان نامه نوشت و آن‌ها را به اسلام دعوت کرد که برخی پذیرفته و برخی دعوت پیامبر را رد کردند.

این مرجع عالی‌قدر با بیان اینکه برقراری وحدت میان شیعه و سنی یکی از دستاورد‌های باارزش انقلاب اسلامی است، ادامه داد: حکومت ما حکومت مردم سالاری است؛ انقلاب سه پایه دارد که پایه اول و اصلی آن اسلام است و مردم و ولایت فقیه نیز دو پایه دیگر این انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه با امر به معروف و نهی از منکر باید جامعه اسلامی را به وجود بیاوریم، بیان کرد: در زمان شاه دین را به حاشیه برده بودند و می‌گفتند دین از حکومت جدا است، ولی امام خمینی (ره) فرمودند: دین برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه دارد و حکومت نیز باید بر مبنای دین شکل بگیرد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه قبل از انقلاب عده‌ای کاخ‌نشین بر مردم حکومت می‌کردند، اظهار کرد: در زمان حکومت پهلوی مردم دچار فقر فرهنگی و مالی بودند و هیچ‌گونه اختیاری در جامعه نداشتند.

این مرجع عالی‌قدر با بیان اینکه تاریخ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مردم باید تاریخ را مطالعه کنند، مطرح کرد: کشور‌های غربی همچنان روحیه خود برتر بینی را حفظ کرده‌اند، پیامبر اکرم (ص) نیز چندین مرتبه به دلیل همین روحیه آن‌ها با کشور‌های غربی مقابله کردند.

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین (ع) برای حفظ اسلام ۲۵ سال صبر کردند، عنوان کرد: حضرت زهرا (س) نخستین نفری بود که شجاعانه به میدان رفت و از ولایت امیرالمومنین (ع) دفاع کرد و به همین دلیل می‌توان حضرت زهرا (س) نخستین شهید حکومت دانست.
ارسال نظرات