درحلقه صالحین صالحین حوزه فاطمیه ناحیه ثارالله یزد مطرح شد:
حلقه صالحین حوزه فاطمیه ناحیه ثارالله با سرگروهی مصدق با موضوع بررسی ریشه‌های خداشناسی و خداگرایی در غرب و اسلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۰۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حلقه صالحین حوزه فاطمیه با سرگروهی  مصدق امروز ۲۹ بهمن با موضوع بررسی ریشه‌های خداشناسی و خداگرایی درغرب و اسلام ادامه یافت.
در این جلسه  مصدق سرگروه حلقه بعد از مطرح کردن مباحثی در باب ولنتاین به بیان مسئله خداشناسی پرداخت وی افزود درغرب و مکاتب مادی معمولا دین و مذهب را توهم و خیال می‌پندارند وحتی بعضی از آن بعنوان چارچوب یا عامل بازدارنده انتشار فحشا و رذایل اخلاقی می‌دانند.
وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که روانشناسان بر روی افراد وعملکرد مغزشان انجام دادند به این نتیجه رسیدند افراد درحال عبادت بخش‌هایی ازمغزشان که درهنگام تعقل و تفکر فعال می‌شود و قسمت‌های مرتبط با احساس هردو فعال می‌شود و نتایج تحقیقاتشان گواه از آن داشت که گرایشات مذهبی افراد نیز ریشه ژنتیک دارد و تمامی افراد از آن برخوردارند منتها اینکه بعضی از افراد متد ین ترومعتقد ترهستند به علت عوامل بیرونی از جمله تربیت.
  مصدق درخاتمه عنوان کرد:دراسلام خداگرایی بعنوان امری فطری مطرح است امری که در وجود همه انسان‌ها وجود دارد و خداشناسی در اسلام برخلاف غرب که تنها از موضع عقل بررسی می‌گردد براساس براهینی، چون برهان عقل، نظم و... مورد بررسی و اثبات است.
ارسال نظرات