مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، از آغاز فعالیت بازارچه خوداشتغالی زنان سنندج با همکاری شهرداری، همزمان با هفته زن خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۳۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ لیلا آزیر در اولین جلسه کمیته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، از آغاز به کار بازارچه اشتغالزایی زنان همزمان با هفته زن در سنندج خبر داد و اظهار داشت: سنندج به عنوان پایلوت فعالیت این نوع بازارچه در نظر گرفته شده و با همکاری شهرداری مکانی ثابت در اختیار زنان گذاشته می‌شود تا روز‌های جمعه تولیدات خانگی خود را به فروش برسانند.

وی برگزاری کارگاه‌های حقوقی و خشونت علیه زنان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این کارگاه‌ها علاوه بر زنان، مردان نیز باید حضور داشته باشند، چون عدم آموزش مردان موجب نامتوازن شدن اطلاعات زنان و مردان در این خصوص می‌شود و تاثیر چندانی در رفع خشونت و بی عدالتی نخواهد داشت.

وی «پویش ارمغان ۲» را یکی از برنامه‌های سراسری معاونت زنان دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد و در این خصوص گفت: این پویش با عنوان «زندان جایگاه مادران نیست» در نظر دارد با برگزاری گلریزان، در راستای آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد و یا رفع نیاز‌های زنان زندانی گام بردارد.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، یکی دیگر از برنامه‌های این هفته که با کمک بنیاد بین المللی مادر برگزار می‌شود تجلیل از مادران نمونه است که در کردستان نیز ۱۰ مادر نمونه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

آژیر در بخش دیگری از این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، جایگاه زنان در ایران روز به روز در حال پیشرفت و ترقی است، افزود: در دولت یازدهم نیز مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی در حوزه زنان افزایش داشته که تعداد زنان کاندیدای شورا‌های اسلامی و حضور در انتخابات ریاست جمهوری، شاهد این مدعاست.

وی با یادآوری اینکه اختصاص یک هفته به مقام زن و مادر در راستای حساس سازی جامعه نسبت به جایگاه زنان و مادران است، خاطرنشان کرد: در محوریت برنامه‌هایی که برای این هفته در نظر می‌گیریم به دنبال حرکت به سمت عدالت جنسیتی در کلیه زمینه‌ها هستیم.

شایان ذکر است، هفته مادر از ۱۸ اسفندماه و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) آغاز می‌شود.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات