خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: سپاه شهدا در راستای محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم استان آماده همکاری با آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه است.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۳۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری در دیدار با سرپرست، معاونان، روسای ادارات و سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی افزود: همکاری و همیاری و توصیف جدایی ناپذیر بودن سپاه و بسیج از آموزش و پرورش لازم است و نباید فاصله ای بین این دو نهاد مهم وجود داشته باشد.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه اغلب بسیجیان جوان استان از دانش آموزان هستند، اضافه کرد: این افراد فرزندان همین جامعه هستند که باید برای خدمت به اقشار مختلف مردمی همیشه آماده باشند.

وی گفت: در تربیت دینی و آموزشی در اسلام به معلمان بهای فراوانی داده شده و در اساس دین به معلم و نقش وی در تعلیم و تربیت بسیار پرداخته شده است و ملاک سنجش این کار معلمان فقط به صورت معنوی است.

وی با اشاره به اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از فعالیت های مشترک نهادهای آموزش و پرورش و سپاه و بسیج در استان افزود: راهیان نور و کار در این حوزه بهترین دوران و ماندگارترین ایام برای دانش آموزان و مسئولان به شمار می رود.

وی بیان کرد: شان آموزش و پرورش و معلمان چیزی فراتر از آنچه که هم اکنون است می باشد چون معلمان و کارکنان این نهاد سرمایه های علمی جامعه هستند و ما در این راستا آماده هرگونه اقدامی هستیم.

سردار شهسواری بیان کرد: اگر درصدد بررسی نظام جمهوری اسلامی از نظر تئوری باشیم از نظر معنویات و آموزه های دین مبین اسلام این نظام بسیار عالی و اثر گذار است و ریشه این ارزشگذاری به مباحث دینی و اخلاقی برمی گردد.

وی بیان کرد: این نگاه اسلامی به آموزش و پرورش جزو بخشی از ماندگارترین نگاه مثبت ایرانی و جامعه اسلامی به فرایند تعلیم و تربیت است که حتی فراتر از کشورهای اروپایی نیز به شمار می رود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: مهمترین سرمایه های کشور که دانش آموزان هستند به معلمان به عنوان 'بهترین امانتداران' سپرده می شود.

آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز است که در بیش از 4800 مدرسه مشغول به تحصیل اند.

چالش فضای آموزشی و بازنشستگی بسیاری از نیروهای این نهاد در استان از مسایل مهم مطرح در این حوزه به شمار می رود.

ارسال نظرات