استاندار سيستان و بلوچستان با تاكيد بر لزوم افزایش مقاوم سازی و کیفیت ساخت و سازها در سیستان و بلوچستان، توجه به ويژگي هاي فرهنگي و إقليمي را در طرح هاي شهرسازي خواستار شد
کد خبر: ۸۹۹۰۹۴۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان سید دانیال محبی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با ذکر این مطلب که جمعیت شهر زاهدان در طرح جامع این شهر در افق ۱۴۰۵ به ۷۵۰ تا ۷۸۰ هزار نفر با تمرکز اقتصادی و خدمات پیش بینی شده است؛ بر مقاوم سازی و توجه به ویژگی‌های فرهنگی و إقلیمی در طرح‌های شهرسازی تاکید کرد.

وی ادامه داد: لحاظ نمودن جهت گیری کیفی در طرح جامع شهری و لزوم نظام مندی و مهندسی طرح جامع شهر زاهدان به عنوان یک کلان شهر یک ضرورت است که اعضای شورای اسلامی این شهر باید برای جلوگیری از خطا‌های احتمالی موجود در طرح جامع تلاش کنند.

استاندار تصریح کرد: سکونتگاه‌های غیر رسمی و جمعیت حاشیه نشین در شهر زاهدان که مسئله‌ای اجتماعی، فرهنگی برای شهر زاهدان است حتما باید در طرح جامع مد نظر قرار گیرد.

محبی افزود: متدولوژی مهندسی مبتنی بر داده‌ها و تکنیک‌های جدید در این طرح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، باید دقت شود که مقاوم سازی و کیفیت بهتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد، افزود: هارمونی در فضای سبز، المان شهری، هارمونی رنگ‌ها به عنوان یک پیام وحدت آفرین که در ذهن و ضمیر جامعه اثر می‌گذارد و همچنین توجه به ویژگی‌های فرهنگی و اقلیمی، رعایت شود.
ارسال نظرات