نیک‌روش در زاهدان؛

چتر بسیج دانشجویی را برای عموم مردم باز کنیم

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به لزوم تشکیل هسته های مقاومت اشاره کرد و گفت: هر پایگاه باید هسته جهادی با رویکرد کمک به حاشیه نشینان داشته باشد و به این وسیله چتر بسیج دانشجویی را برای عموم مردم باز کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۵۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

چتر بسیج دانشجویی را برای عموم مردم باز کنیمبه گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، محمدجواد نیک‌روش، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاههای زاهدان گفت: بسیج دانشجویی با فرمان مستقیم امام راحل بنا نهاده شد اما این فرمان به یک نهاد خاص ابلاغ نشد بلکه امام از دانشجویان بسیجی خواستند که متشکل شوند.
 
وی ادامه داد: امام در پیام 2 آذر 67 چکیده نگاه های خود را بیان می کند؛ آن هم در زمانی که تمام تجربه رهبری امت را دارند و چند ماه قبل از رحلت ایشان است.
 
نیک‌روش با اشاره به سخنان امام راحل و رهبر انقلاب دانشگاه را مبدأ تحولات دانست و بیان کرد: بسیج دانشجویی باید پرچمدار انقلاب اسلامی در دانشگاه باشد؛ باید در شعارهای انقلاب تدبر و تأمل کرد و اوامر امامین انقلاب را در بطن امور رقم زد؛ چرا که هر یک از شما مخاطبان امام هستید.
 
وی به تشریح حوزه اثر بسیج دانشجویی پرداخت و افزود: برنامه های بسیج دانشجویی از کلان انقلاب تا دانشگاه را دربر می گیرد؛ زیرا اولا آحاد دانشجویان کسانی هستند که مقدرات انقلاب به دستان آنان خواهد افتاد و ثانیا محیط دانشگاه بعنوان یک محیط اثرگذار در جامعه شناخته می شود؛ در آشوبهای اخیر وقتی دانشجویان بسیجی با گفتگوی منطقی، فضا را کنترل کردند نتایج خوبی حاصل شد اما فقط نباید به دانشگاه اکتفا کرد.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اذعان کرد: دفاع مقدس با تمام کمی ها و نارسایی ها پیش رفت اما منکر پشتیبانی نیستیم؛ زیرا می تواند ضریب کمیت و کیفیت برنامه ها را بیشتر کند؛ کمیت بدون کیفیت هم نمی خواهیم البته برنامه ای که دو نفر مخاطب داشته باشد قطعا در کیفیت هم مشکل دارد.
 
وی با تأکید بر اثربخشی برنامه های بسیج دانشجویی اظهار داشت: ما به دنبال اثر بخشی هستیم نه آمار گرفتن بدون پشتوانه؛ ضریب تاثیر شما باید ابتدا در گروه و رشته شما باشد؛ آیا فکر کرده اید که نسبت رشته شما و انقلاب چیست؟!
 
نیک‌روش به لزوم تشکیل هسته های مقاومت اشاره و عنوان کرد: هسته های مقاومت راه غلبه بر نارسایی ها است؛ شبکه این هسته ها ظرفیت عظیمی را با اتکا به دانشگاه برای انقلاب فراهم می کند؛ البته باید دانست که مقاومت مفهومی پیشرو و پویا است نه منفعل و ایستا؛ هر پایگاه باید هسته جهادی با رویکرد کمک به حاشیه نشینان داشته باشد و به این وسیله چتر بسیج دانشجویی را برای عموم مردم باز کنیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از ماموریتهای بسیج دانشجویی تربیت کادر تراز انقلاب است گفت: تربیت نیرو فقط در دوره ها شکل نمی گیرد چنانچه در دوران دفاع مقدس افراد بسیاری تربیت شدند و کار میدانی بود که ما را به این هدف رساند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور حوزه خدمات اجتماعی را دارای تاثیر فراوان برای انقلاب توصیف کرد و ابراز داشت: پرداختن ما به این بخش بخاطر رأی جمع کردن نیست؛ باید عاشق مردم بود و به کمک آنها رفت زیرا ولی نعمت ما هستند.
 
وی بر پیشروی تربیت و نقش آفرینی پا به پای هم تصریح کرد: محور نقش آفرینی شما عمومی، تخصصی یعنی در رشته های خودتان و اختصاصی یعنی در استان خودتان است؛ کاری که شما برای شهرستانهای خود انجام می دهید در مناطق دیگر رخ نخواهد داد و استان اوج نقطه اثرگذاری شماست اما کار شما باید عقبه علمی داشته باشد.
 
نیک‌روش با اشاره راه اندازی مجموعه تحقیقاتی در کنار هر بسیج دانشجویی بیان کرد: مجمع ادوار هر بسیج دانشجویی می توانند جمع شوند و مجموعه های تحقیقاتی را برپا کنند؛ در این صورت حمایت نیز می شوند اما تا خودتان نخواهید این کار شدنی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار