خبرهای داغ:
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد:

مرمت اثر تاریخی آب انبار صفوی اسدآباد 80 درصد پیشرفت دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد گفت: مرمت اثر تاریخی آب انبار صفوی اسدآباد به عنوان بزرگترین آب انبار استان همدان و کشور دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۰۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

مرمت اثر تاریخی آب انبار صفوی اسدآباد 80 درصد پیشرفت داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، کامران اکبری‌شایگان در کارگروه ستاد سفر و گردشگری اسدآباد بیان داشت: شهرستان اسدآباد دارای 150 اثر تاریخی بوده که از این تعداد آثار 58 اثر ثبت آثار ملی کشور شده و شاخص‌های برخی از این آثار به سده‌های 4 و 5 قبل از میلاد بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: اثر تاریخی آب انبار صفوی اسدآباد به عنوان بزرگترین آب انبار استان همدان و کشور در حال حاضر برای مرمت دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در سال آینده مرمت این آب انبار تاریخی و نیز حمام صفوی تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از تشکیل 10 کمیته به عنوان زیر مجموعه ستاد خدمات سفر این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: میراث فرهنگی شهرستان برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای نوروز سال 97 این شهرستان برای جذب و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی درنظر گرفته است.

وی عنوان کرد: پخت آش محلی در ورودی شهر، استقبال از مسافران نوروزی، برگزاری بازی‌های محلی، مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و چهارشنبه‌سوری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات