جاده های استاندارد آرزوی مردم بشاگرد

جاده های محروم شهرستان بشاگرد سال‌هاست در پیچ و خم خاکی اعتبارات، زندگی را بر مردم این منطقه تنگ‌تر می‌کند و تصادفات در جاده های بشاگرد درحال تبدیل‌ شدن به یک تراژدی تلخ بدل است و همچنان مثلث ویرانگر «جاده‌ـ خودرو‌ـ راننده» جان‌های بسیاری را می‌ستاند.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۳۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛عباس حبیب زاده، عضو شورای بخش گوهران شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه جاده های صعب العبور بشاگرد از حادثه‌ خیزترین جاده‌های شرق هرمزگان است، اظهار کرد: بعد از گذشت ۳۹ سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم تمام تلاش های مسئولان اما هنوز خاکی و کوهستانی بودن ۹۰ درصد جاده های این شهرستان عبور و مرور را برای ساکنین دشوار کرده است.

عضو شورای بخش گوهران با بیان اینکه مهم ترین توسعه یک منطقه یا شهر راه ارتباطی مناسب است، گفت: شهرستان بشاگرد در زمینه راه ارتباطی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که نیازمند یک همت ملی است.

رنج زندگی در مناطق صعب العبور

حبیب زاده بیان کرد: تردد در جاده های خاکی و صعب العبور بشاگرد به خصوص در ایام بارندگی به سختی صورت می گیرد که ۹۰ درصد راه های آن حتی از حداقل ایمنی های لازم هم برخوردار نیست و در سال های اخیر به علت نبود پل برروی رودخانه هایی منطقه در بخش گافر و پارامون تعداد ۳ دانش آموز در رودخانه غرق شدند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی در جاده های بشاگرد درحال تبدیل‌ شدن به یک تراژدی تلخ بدل است و همچنان مثلث ویرانگر «جاده‌ـ خودرو‌ـ راننده» جان‌های بسیاری را می‌ستاند، افزود: راه های خاکی بشاگرد عدم دسترسی بیماران به پزشک را دچار مشکل کرده و سبب مرگ و میر بسیاری از زنان باردار شده است.

ترک تحصیل دانش آموزان در سایه نبود راه ارتباطی مناسب!

عضو شورای بخش گوهران، تحصیل دانش آموزان و تولید کشاورزی از مزرعه تا بازار مصرف از دیگر مشکلات جاده های صعب العبور بشاگرد عنوان کرد و گفت: در شهرستان بشاگرد دانش‌آموزان برای رسیدن به مدرسه باید از کوهستان و راه‌های صعب العبور برای رساندن خود به مدرسه استفاده کنند که این موضوع شرایط ترک تحصیل آنها را مهیا کرده است.

حبیب زاده بیان کرد: تلاش زیادی شده از سوی مسولان شهرستان از شخص امام جمعه، فرماندار و ادراه راه شهرستان شده اما برای ریشه کن شدن مشکلات راه های صعب العبور بشاگرد نیاز به رویکرد ملی است.

بی توجهی به مشکلات راه های صعب العبور بشاگرد بی عدالتی است

وی در ادامه تاکید کرد: یک بار مسئولان استان و نماینده مردم در مجلس از وزارت راه شهرسازی بخواهند که بودجه ای برای راه های خاکی و صعب العبور بشاگرد در نظر بگیرند که مشکلات زیر ساختی راه های ارتباطی ۱۸۰ روستای این شهرستان مرتفع شود.

عضو شورای بخش گوهران افزود: ما جزء همین مردم ایران هستیم چطور در بحث ریزگردها برای هموطنان خوزستانی از صندوق توسعه ملی بودجه می گذارند اما نسبت به مشکلات شهرستانی محرومی مثل بشاگرد که مردمی شریف و همیشه درصحنه هستند بی توجهی می شود و این ناعدالتی محض است.

بودجه اندک فعلی مشکلات راه های صعب العبور را حل نخواهد کرد

حبیب زاده با بیان اینکه بودجه اندک فعلی مشکلات راه های صعب العبور را حل نخواهد کرد، گفت: باید وزارت راه وشهرسازی ادوات راهداری را در اختیار اداره راه شهرسازی بگذارد و از سایر نهادها از جمله تفاهم نامه با بنیاد برکت، بسیج مستضعفان و قرارگاه خاتم همکاری صورت بگیرید از همه ظرفیت ها استفاده شود تا بشاگرد از بند محرومیت رهایی یابد.

وی، بزرگترین مشکل بشاگرد را راه های صعب العبور وکوهستانی و پراکندگی منطقه دانست، افزود: این شهرستان به دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان متصل شده که محور بشاگرد به شهرستان نیک شهر پروژه اش در دست اقدام است که در صورت تکمیل اهالی بخش گافر و پارامون از این محور استفاده خواهند کرد اما متاسفانه سالیان است که این پروژه به کندی پیش می رود.

عضو شورای بخش گوهران تصریح کرد: آمبولانس در مواقع ضروری توان رفت آمد را در بسیاری از مناطق ندارد که بعضا بروز مشکلاتی برای زنان باردار و سایر بیماری ها می شود.

حبیب زاده با اشاره به اینکه سوارشدن دانش آموزان دختر در بالای وانت بار در شان مردم نجیب و با فرهنگ بشاگرد نیست، گفت: مشکلات راه های بشاگرد آنقدر بزرگ و انباشته است که همت همه مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری را می طلبد که از استاندار هرمزگان و مدیرکل راه شهرسازی استان هرمزگان تقاضا داریم به یاری مردم بشاگرد در این مطالبه به حق بیایند.

جاده های استاندارد آرزوی مردم بشاگرد است/سایه شوم مرگ در جاده های بشاگرد

کریمی، یکی از اهالی بخش گافر و پارامون در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه نبود راه ارتباطی مناسب یکی از اساسی ترین مشکلات روستاها است، اظهار کرد: پل ارتباطی رودخانه جگین که مهمترین مشکل در عبور و مرور تمامی مردم بخش گافر و پارامون به شهرستان ها است تاکنون هیچ اقدامی روی آن صورت نگرفته و مردم این منطقه در فصول بارندگی به مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

این شهروند بشاگردی خاطر نشان کرد: بارها شده به علت نبود یک جاده مناسب و مسیری طولانی و خاکی در روستاها افرادی بیمار به پزشک نرسیده و جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظرات