خبرهای داغ:
وزیر خارجه عربستان از پیش نویس قطعنامه سازمان ملل با حمایت چند کشور غربی علیه ایران با ادعای ارسال موشک‌های بالستیک به یمن ابراز خوشحالی کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۵۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، «عادل الجبیر» در ادامه یاوه گویی های خود ضد ایران در نشست امنیتی مونیخ مدعی شد: ایران بسیاری از شبکه های تروریستی را آموزش داده و اقدامات تروریستی در مناطق مختلف دنیا انجام داده است.

الجبیر با تاکید بر اینکه عربستان از این اقدام سازمان ملل علیه ایران استقبال می کند، در گفت‌وگو با رویترز ادعا کرد که ایران باید در صورت تصویب این قطعنامه پاسخگوی صادرات موشک های بالستیک به یمن و همچنین رفتار تهاجمی خود در منطقه و از جمله حمایت از گروه های تروریستی باشد.

 

وزیر خارجه عربستان در ادامه مصاحبه خود در حاشیه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که برای اطمینان از تطابق رفتار ایران با قوانین بین الملل باید مواضع سرسختانه تری در قبال موشک های بالستیک ایران و همچنین حمایتش از تروریسم اتخاذ کرد.

الجبیر در ادامه اتهام زنی های خود علیه ایران با اشاره به اینکه حوثی های یمن مرتبا در حال استفاده از موشک های ایرانی برای هدف گیری غیرنظامیان در یمن و همچنین داخل عربستان سعودی هستند، خواستار اعمال تغییراتی در توافق هسته ای 2015 با ایران شد از جمله لغو بند موسوم به «غروب آفتاب» (شامل محدودیت های زمانی ذکر شده در توافق هسته ای) و همچنین بازرسی های گسترده از سایت های نظامی.

رویترز نوشت که احتمالا پیش نویس قطعنامه سازمان ملل علیه ایران که باید تا تاریخ 26 فوریه (7 اسفند) به تصویب برسد،‌ با مقاومت روسیه مواجه خواهد شد و این در حالیست که تصویب یک قطعنامه به 9 رای موافق و عدم حق وتو از سوی روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس نیاز دارد.

الجبیر در ادامه مصاحبه خود ابراز امیدواری کرد که روسیه در جهت حمایت از این قطعنامه ضد ایرانی ترغیب شود.

بر این اساس، در متن پیش نویس این قطعنامه ضمن تاکید بر احیای تحریم های سازمان ملل علیه یمن به مدت یک سال دیگر آمده است که 15 عضو شورای امنیت می توانند تحریم های هدفمندی را در ارتباط با هرگونه فعالیت مرتبط با استفاده از موشک های بالستیک در یمن وضع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها