رئیس‌ دانشگاه آزاداسلامی گفت: امروز ۲۰ هزار نفر دانشجوی دکترای بیکار و ۴۷ هزار نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در سطح کشور داریم.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۷۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد رهبر رئیس‌ دانشگاه آزاداسلامی در سیزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مسئله محور باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که برای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه ارتباط بهتر برقرار کرد.

وی گفت: باید دست به طراحی خوشه‌های صنعتی زده شود و از توان مردم برای حل مشکلات جدی استان همدان یعنی بیکاری بهره جست.

 فرهاد رهبر ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود و حمایت های استاندار همدان، برای فروش محصول دانش بنیان در این استان، پتانسیل و امکانات خوبی وجود دارد و از این توان می شود برای درآمدزایی و حل مشکل مردم استفاده کرد.

رئیس‌ دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت: در دانشگاه آزاداسلامی هدف فقط درآمدزایی نیست؛ هدف حل مشکل مردم است و باید برنامه سال آینده در استان‌ها خیلی دقیق و عملیاتی نوشته شود و در فصل اول سال برنامه مفصلی را برای گسترش ارتباط با صنعت از استان همدان انتظار داریم.

 رهبر گفت: زمانی که ما به مردم خدمت کنیم، قطعا خدا به حرکت و نیت ما برکت می‌دهد و درآمدزایی هم تحقق پیدا می‌کند.

وی ضمن اشاره به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان امکانات خوبی دارد که بسیاری از دانشگاه‌های دولتی در تهران ندارند و باید از این امکانات استفاده و بهره‌گیری شود.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی گفت: باید به سمت درآمدهای دانش بنیان حرکت کرد و در این راستا نباید از خدمت رسانی به مدارس سما با در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی غافل شد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاداسلامی باید با آموزش ضمن خدمت به ایجاد شغل و کسب و کارهای جدید اقدام کند.

فرهاد رهبر در ادامه تاکید کرد: مدیریت هزینه یکی از راهکارهای جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و مسائل اصلی دانشگاه مسائل فرهنگی است، در همین راستا وظایف هیئت امناء تبیین سیاست‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی کشور، جزیره ای فکر کردن است و یکی از راه‌حل‌های جزیره‌ای فکر نکردن، همین برگزاری جلسه‌های هیئت امناست.

وی افزود: خوشبختانه از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مجوز داشتن هیئت جذب مستقل اخذ شده تا اعضای هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند.

وی تصریح کرد: ما امروز 20 هزار نفر دانشجوی دکترای بیکار و 47 هزار نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در سطح کشور داریم و اگر برای آنها فکری نشود برای کشور ایجاد بحران خواهد کرد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکل حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هزینه‌های فرهنگی باید دقت نظر صورت پذیرد و هزینه فرهنگی در بودجه امسال قابل ذخیره سازی است.

فرهاد رهبر اظهار داشت: امروز نیاز کشور لشکر دانشجویی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی زمانی وارد عرصه آموزش تحصیلات تکمیلی در کشور شد که نیاز اساسی بود و به خوبی انجام وظیفه کرد، اما امروز باید دانشگاه آزاد اسلامی تغییر ماموریت از آموزش به پژوهش دهد.

وی تاکید کرد: ماموریت ما امروز در دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله مردم یعنی اشتغال و درآمدزایی است و اگر در این مسیر موفق نباشیم درست عمل نکرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌ای برای اخذ استاد راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طراحی شده، به طوری که دانشجویان به راحتی استاد راهنمای خود را انتخاب می‌کنند و هر عضو هیئت علمی بیش از 8 دانشجو را نمی‌تواند راهنمایی کند.

 فرهاد رهبر تاکید کرد: سرانه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی مبلغی افزون بر 12 میلیون تومان برای هر دانشجوست و این سرانه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به 3 میلیون تومان نمی‌رسد، از این رو مدیریت هزینه در دانشگاه دولتی دشوار است.

 رهبر همچنین خاطرنشان کرد: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک‌سازی صورت گرفته و چند سامانه متمرکز نیز که امکان نظارت سیستمی را به دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهد مانند سامانه خرید دارایی، حقوق و دستمزد طراحی شده که اثرات آن به زودی مشخص می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها