خبرهای داغ:
کارگاه آموزشی نقد فرق و نحله های انحرافی در سرخه با هدف آشنایی بیشتر اقشار مختلف جامعه با عرفان های نوظهور و فرقه ها است.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۸۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، کارگاه آموزشی نقد فرق و نحله های انحرافی در هیئت سیدالشهداء سرخه به همت  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام صادق بخشی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: برگزاری این دوره های آموزشی در بحث ادیان از جمله وظایف  مهم سازمان تبلیغات برای اقشار مختلف مردم است.

وی اظهار کرد: از سال 1385، زمانی که بحث فرقه های ضاله و نوظهور ترویج و گسترش یافت، امام خامنه ای در این خصوص هشدار دادند و از سال 1387 کارگروهی در این خصوص در سازمان و تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه افزود: کار ما فرهنگ دینی است و کار فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ عمومی است؛ بنابراین سازمان تبلیغات در مباحث فرهنگ دینی فعالیت دارد و هرجا سخن از دین است  باید در حوزه دین تا می توانیم فعالیت کنیم تا افراد جامعه دین گریز نشوند.

بخشی بیان داشت: ضرورت شناخت فرقه هایی مانند؛ بهاییت، تصوّف بایزید بسطامی در بسطام و سایر فرقه های نو ظهور دیگر انکارناپذیر است؛ چرا که این فرقه ها به طور خاص تبلیغات می شوند و رفتار می کنند که در جذب افراد بخصوص مسلمانان بسیار موفق بوده اند و این برای ما زنگ خطر است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر دریاکناری کارشناس مذاهب و فرق  در این کارگاه آموزشی گفت: در آیه 116 سوره انعام خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می فرماید" اگر از اکثریت کسانی که روی کره خاکی هستند؛ تبعیت کنی تو پیغمبر را به گمراهی خواهند کشاند".

وی با اشاره به اینکه چرا تبعیت از مردم سبب گمراهی می شود، بیان داشت: زیرا این ها تبعیت نمی کنند مگر از گمان خودشان، چون اکثر مردم در مسائل دینی به دنبال یقین نیستند بلکه به دنبال ظن خود هستند؛ پس باعث گمراهی تو می شوند؛ این آیه به طور صریح بیان می کند که از تبعیت از اکثریت مردم بپرهیزید و از کتاب خدا "قرآن" تبعیت کنید.

دریا کناری افزود: بعد از ظهور اسلام گروه اندکی در جامعه اسلامی به وجود آمدند که از نظر تعداد جمعیت اندکی داشتند؛ ولی از نظر باور اعتقادی بسیار نستوه و استوار بودند و انسان های راسخی بودند و بعد از ارتحال پیامبر اکرم(ص) خلیفه و حاکمان اسلامی این گروه را پس زدند به طوری که همه بزرگان گروه همچون رافضیه، اثنی عشری و... را به شهادت رساندند؛ در این بین یک گروه اندک به وجود آمد به نام شیعه که فشارهای بسیار زیادی را تحمل کرد و با تمام سختی ها همواره رو به جلو می رود و روز به روز پویا تر و شکوفاتر می شود.

وی با بیان اینکه  چرا شیعه از بین نمی رود؛ افزود: از نظر اروپاییان عالم تشیع سه نقطه عطف دارد که شامل شیعیان برای امام اوّلشان حضرت علی(ع) که پیامبر او را به عنوان وصی معرفی کرد جایگاه ویژه ای قائل اند؛دوم، امام حسین(ع) که واقعه کربلا برای او رخ داد، اتفاقی که برای امام دیگری نیفتاد؛ سوم امام دوازدهم است که از نظرها پنهان ماند و از نظر اروپاییان  مفهوم انتظار شکل گرفت؛ البته ما انتظار را یک عمل می دانیم که به عنوان افضل اعمال است.

وی بیان داشت: نحوه عملکرد دشمن با یک جریان به شیوه های مختلفی می تواند باشد که یکی از کارآمدترین آنها انکار است؛ اینکه اعتقاد شیعه را منکر شوند و تلاش کنند تا فرقه به وجود آورند؛ دشمن ابتدا با ایجاد شبهات و انکار در اعتقادات مردم تردید ایجاد می کند و بعد در اعتقادات جابجایی صورت می دهد؛ دومین نحوه عملکرد تخریب است که تخریب به معنای آسیب از بیرون است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها