فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: یکی از ویژگی های اصلی هشت سال دفاع مقدس،مردمی بودن تامین تدارکات و پشتیبانی جبهه ها بود.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۹۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز روز دوشنبه در سومین یادواره سرداران و 136 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه استان البرز که در حسینیه ثارالله کانون بسیچ جوانان سپاه این استان برگزار شد، گفت: 8 سال دفاع مقدس از ویژگی های منحصر به فردی در تامین نیروی انسانی، آموزش و مهندسی برخوردار بود که نتیجه آن این بود که هشت سال دفاع مقدس براساس آِیین نامه های مرسوم در جنگ ها اداره نشده است.

مردمی بودن ویژگی اصلی تدارکات و پشتیبانی جنگ 8 ساله بود


وی یکی از آن موضوعات مهم را آماد و پشتیبانی دردفع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: اداره این بخش با تمام جنگ ها و عملیات ها در کشورهای مختلف فرق می کرد.


فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: آماد و پشیتیبانی در کشور یک تفکر خاصی شده و دلیل منحصر به فرد بودن آن در دفاع مقدس مردمی بودن آن بود زیرا در جنگ های معمولی یگانی به نام آماد و لجستیک که جنگ را اداره می کند تشکیل می شود اما به رغم اینکه جنگ ما وابسته به اداره و تجهیزات نبود ولی باید این واحد تشکیل می شد.


وی با بیان اینکه این واحد در شرایط که در تحریم بود و امکانات و تجهیزات به ما نمی دادند تشکیل و اداره می شد، گفت: ما در شرایطی بود که حتی سیم خارداری که تعریفی در تجهیزات نظامی ندارد را اختیارمان نمی گذاشتند.


سردار مولایی با بیان اینکه چگونه می توان جنگ را بدون تجهیزات ادامه و اداره کرد، افزود: یکی از ویژگی های جنگ ما را مردمی بودن اداره و تدارکات آن باید دانست.


فرمانده سپاه استان البرز افزود: اگر زنجیره تدارکات را تعریف کنیم بخش عمده ای از این زنجیره دیده نمی شد زیرا خود مردم بودند، یعنی بخش عمده ای از موارد مورد نیز را مردم تهیه می کردند مثل لوازم خوراکی، روغن قند، برنج و حتی تهیه ترشی و مربا و نانی که هنوز مزه آن را حس می کنیم.


وی با اشاره به ارزش معنوی این کمک های مردمی، بیان داشت: در اوایل جنگ ماشین های پیکان و لندرور و جیپ که داشته های مردم بود کمک ها و امکانات را به جبهه ها می رساند.


وی با بیان اینکه تامین تدارکات 8 سال دفاع مقدس مبتنی بر مردم بود، افزود:آنچیزی که رزمندگان استفاده می کردند در جبهه، رزش مادی آن مهم نبود و ارزش معنوی بالایی داشت که همان بخش پنهان تدارکات و پشتیبانی جنگ بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها