تحقق ۲۰ درصدی جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی استان

ازسه هزار و ۹۱۵ سهمیه اختصاصی برای جذب فارغ التخصیلان دانشگاهی در استان ۲۰ درصد جذب واحد‌های پذیرنده و کارگاه‌های اقتصادی شدند.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۱۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر مزایای این طرح برای متقاضیان دانشگاهی جویای کار و واحد‌های پذیرنده گفت: بنگاه‌های اقتصادی به مدت ۶ ماه کارورزان را آموزش می‌دهند و دولت در این مدت فرد مهارت آموز را بیمه می‌کند.

محمدعلی سلیمی افزود: بنگاه اقتصادی پس از دوره مهارت آموزی در صورت جذب کارورز تا دوسال از مالیالت معاف است و در این مدت فرد کارورز هم مبلغ ۳۱۰ هزار تومان حق الزحمه می‌گیرد.
مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای دو طرح اشتغال فراگیر شهری و اشتغال روستایی و عشایر استان جذب شده است.
سلیمی گفت: ۳۵۲ میلیارد تومان از این اعتبارت برای ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی شهری و مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای اشتغال در بخش‌های صنعتی، خدمات و کشاورزی روستا‌ها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این تسهیلات در مناطق روستایی مرزی با بهره ۴ درصد و مناطق دیگر روستایی با سود ۶ درصد پرداخت می‌شود.
مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: افرادی که متقاضی ایجاد شغل در مناطق روستایی هستند طرح خود را به دبیرخانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند.
سلیمی گفت: بانک‌ها هم موظف شده اند تا دو هفته نسبت به پرداخت تسهیلات برای طرح‌های مصوب کارگروه اقدام کنند.
استاندار هرمزگان نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال باید طرح اولیه را برای جذب اعتبارات اشتغال پایدار و و فراگیر مصوب کنند.
فریدون همتی افزود: همه فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و شیلات در استان برای پرورش دام زنده و شتر تسهیلات صفر درصد دریافت می‌کنند.
وی گفت: سقف پرداخت بسته به توجیه فنی و اعتباری طرح است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار