مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان:

رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی است

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نیازمند برنامه و نگاه کلان است، گفت: رفع مشکلات موجود در کشور نیازمند همت و برنامه‌ریزی دقیق است.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۴۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام روح الله مختاری امروز در گفت ‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه معیشت و اشتغال و با تاکید بر رفع این مشکلات اظها رداشت: باید برای رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم، چاره‌جویی جدی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: مردم باید به طور ویژه، طعم شیرین خدمات و برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بچشند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان تصریح کرد: اگر چه تحریم‌ها و وجود مشکلات فراوان در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد، اما بسیاری از این مشکلات را می‌توان با تکیه بر منابع داخلی، به دور از عافیت ‌طلبی و فعالیت جهادی حل و فصل کرد.

مختاری تاکید داشت: نباید در اقتصاد دچار روزمرگی شد اینکه به صورت مقطعی به دنبال چاره‌جویی باشیم راه به جایی نمی‌بریم، بلکه مسؤولان حوزه اقتصاد باید آینده اقتصادی کشور را ترسیم و از هم اکنون برای چالش‌های احتمالی اقتصادی چاره‌جویی کنند.

وی تصریح کرد: اینکه دشمن را در بروز مشکلات اقتصادی دخیل بدانیم چندان قابل قبول نیست، البته بخشی از این مشکلات تحت تاثیر اقدامات دشمن قرار می‌گیرد اما باید چاره‌اندیشی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: همت مسؤولان باید متوجه اقدام و عمل در حوزه اقتصاد باشد نه تنها در قالب شعار باقی بماند، با اهتمام و همت ویژه مسؤولان به مسائل اقتصادی، آینده روشنی در انتظار ایران اسلامی است.

مختاری افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به خارج از کشور بوده و به اذعان کارشناسان شاید تاثیر تحریمات بر اقتصاد کشور حدود30 درصد بوده است مابقی نتیجه ضعف در مدیریت و عدم برنامه‌ریزی کلان است.

وی بیان داشت: مسؤول اقتصادی باید نگاه کلان اقتصادی و آینده‌نگر داشته باشد و از طرفی نیز در تصمیمات اقتصادی، روابط و اقتضائات اجتماعی را نیز در نظر بگیرد، این خود به عنوان یک مشکل در کشور مطرح است.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان ادامه داد: متاسفانه برخی از مسؤولان کشور نگاه‌شان به خارج از کشور است، بعد از مسأله برجام باید بدانیم که دنیا برای ملت ایران اسلامی کاری نمی‌کند، در این خصوص هیچ اقدامی از سوی آمریکا و اروپا به نفع ملت ایران انجام نشده و نخواهد شد.

مختاری گفت: بر اساس دستور صریح قرآن تکیه بر دشمن جایز نیست، حدود 5 سال اقتصاد کشور معطل مسأله برجام است باید بدانیم که هیچ اتفاق خوبی رخ نمی‌دهد، بر این اساس مسئؤلان کشور باید برنامه‌ریزی‌های خود را جدای از مسأله برجام و مذاکره با آمریکا و اروپا تدوین کنند.

وی ابراز داشت: مسأله برجام از نظر مردم تمام شده است و چیزی به عنوان گشایش خارجی در بین مردم و بازار مطرح نیست، این مسأله باید در ذهن مسؤولان نیز تمام شود.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان تاکید کرد: مسؤولان همانگونه که باید با اقدامات دشمن مقابله به مثل کنند در مسأله برجام نیز تا زمانی که دشمن رسما برجام را نقض نکرده، هیچ اقدامی نکنند، اما در معادلات اقتصادی باید این مسأله را حذف کنند.

مختاری گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جز با همت و تلاش جهادی حل و فصل نمی‌شود، روحیه جهادی باید در تمامی مسؤولان کشوری ایجاد و تقویت شود.

وی همچنین تاکید داشت: شکی در دلسوزی مسؤولان نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم نیست، اما مسؤولان باید از فرصت محدودی که در اختیار دارند به نحو مطلوب استفاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان در پایان افزود: با روحیه جهادی و پیروی از ولایت فقیه می‌توانیم بر همه مشکلات موجود در کشور فائق آئیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار