خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان اقبالیه:

پیروی از ولایت، خطی است که حضرت زهرا برای ما مشخص کرده اند

امام جمعه شهرستان اقبالیه اذعان کرد: حضرت زهرا الگویی شایسته برای عالم می‌باشند که تا سر حد شهادت پیرو ولایت بودند و سرانجام نیز خود و فرزندانش همه در راه حق به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۵۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

حجت‌الاسلام فاطمیان امام جمعه شهرستان اقبالیه، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و در خصوص ابعاد شخصیتی ایشان اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بهترین دفاع‌کننده از حریم امامت و ولایت بوده‌اند.
وی با اشاره به سخنی از حضرت فاطمه(س) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) از دنیای ما تلاوت قرآن، نگاه کردن به چهره‌ی پیامبر اکرم(ص) و انفاق در راه خدا را بیشتر از هر چیز دیگری می‌پسندند که این بیانگر اهمیت والای این سه مورد در دنیا است.
امام جمعه شهرستان اقبالیه حدیث بالا را حدیثی کثیرالمعنا دانسته و با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن ابراز داشت: تلاوت کتاب خداوند که تبیین‌کننده شرح وظایف هر انسان مومنی می‌باشد از مهم‌ترین کارها است.
فاطمیان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم در خصوص اهمیت قرآن در زندگی تصریح کرد: پیامبر(ص) قرآن و اهل‌ بیتش را دو چراغ هدایت برای جامعه بشریت عنوان می‌کنند و تا مادامی که انسان‌ها به این دو تمسک می‌جویند گمراه نخواهند شد.
وی تشریح کرد: کسی که خود را با تلاوت کتاب خدا مانوس کند یقینا بهره‌های بسیاری از این کتاب خواهد برد و ما مسلمانان که نسبت به خداوند و معاد ایمان داریم باید تلاوت قرآن را در زندگی بسیار جدی گرفته و در اولویت‌هایمان قرار دهیم.
امام جمعه شهرستان اقبالیه ادامه داد: خداوند در قرآن راهکارهای متعددی را برای غبارزدایی، تقویت اعتقادات و هم چنین افزایش باورها نشان داده است که با مطالعه این کتاب آسمانی می‌توانیم به ان‌ها دست یابیم.
فاطمیان قرآن را تبیان و اهل‌بیت را مفسران آن عنوان کرد و با اشاره به ایه ۵۸ سوره نساء گفت: مسلمانان باید همواره از خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ولی‌امرشان اطاعت کنند که این بیانگر اهمیت پیروی از ولایت می‌باشد.
وی حضرت زهرا(س) را الگویی برای تمام عالم دانسته و تبیین کرد: حضرت زهرا الگویی شایسته برای عالم می‌باشند که تا سر حد شهادت پیرو ولایت بودند و سرانجام نیز خود و فرزندانش همه در راه حق به شهادت رسیدند.
امام جمعه شهرستان اقبالیه تبعیت از امر رسول خدا و تمسک به قرآن را رمز اصلی پیروزی انقلاب دانسته و با اشاره به سخنی از امام(ره) توضیح داد: ما باید پشتیبانولایت فقیه باشیم تا به مملکتمان آسیبی نرسد و حقیقت این موضوع را ما در بحران‌های مختلفی که داشته‌ایم، تجربه کردیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: علیرغم وجود تحریم‌های بسیار ما دستاوردهای بزرگی را در زمینه مسائل علمی و دفاعی داشته‌ایم که همگی در سایه گوش فرادادن به فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری بوده است و باید بدانیم تا زمانی‌که پیرو ولایت هستیم پیروز میدان خواهیم بود.
۱۰۰۵/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار