سریال های «پایتخت ۵»، «تعطیلات رویایی»، «هیات مدیره» و همچنین یکی از دو سریال «دیوار به دیوار» و «آرماندو» در نوروز ۹۷ از شبکه های مختلف تلویزیون روی آنتن خواهند رفت.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۵۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حدود یک ماه تا نوروز ۹۷ باقی مانده است و سازندگان سریال های نوروزی در تب و تاب رساندن آثارشان برای این ایام هستند. بعضی از این تولیدات نوروزی آماده تر هستند و بعضی هنوز ضبط و تصویربرداریشان ادامه دارد.

امسال چهار سریال از شبکه های سیما با یکدیگر به رقابت می پردازند که شامل «پایتخت ۵» از سیروس مقدم در شبکه یک، «تعطیلات رویایی» از علیرضا امینی در شبکه دو، «دیوار به دیوار ۲» از سامان مقدم و «آرماندو» ساخته احسان عبدی پور در شبکه سه و همچنین «هیات مدیره» ساخته مازیار میری در شبکه پنج که البته در نهایت ازمیان ۲ سریال شبکه سه یکی انتخاب می شود.

انتخاب سریال های نوروزی بر عهده معاونت سیماست و هر ساله یکی از مسایل چالشی سازمان مساله انتخاب و اعلام سریال های نوروزی شبکه هاست که علی رغم اینکه می تواند زودتر اعلام شود گاهی تا شب عید همه معادلات تغییر می کند و یک سریال حذف و یا شبکه پخشش تغییر می کند.

امسال با انتخاب «دیوار به دیوار» و «پایتخت»، ۲ سریال که دنباله کارهای قبل هستند روی آنتن می روند و باید دید فصل های جدید این آثار چقدر می تواند در جلب نظر مخاطبان موفق باشد.

در کنار این سریال ها آثار و مجموعه های نمایشی دیگری مثل «کلاه قرمزی» کاری از ایرج طهماسب، «شب عید» به کارگردانی سعید آقاخانی و... نیز در دستور کار قرار دارد.

از زبان تهیه کننده های بعضی از این سریال ها در جریان آخرین خبرهای آنها قرار گرفتیم و گزارشی از روند تولید این آثار نمایشی را در زیر می خوانید.

شبکه یک
الهام غفوری تهیه کننده «پایتخت» درباره این مجموعه که قرار است نوروز ۹۷ از شبکه یک روی آنتن برود، گفت: کار راف کات ها به پایان رسیده و ما همزمان مشغول صداگذاری و ساخت موسیقی هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از جلوه های ویژه این کار نیز همچنان ادامه دارد.

این فصل از «پایتخت» از جلوه های ویژه وسیع و پر رنگ و لعابی برخوردار استاین تهیه کننده در پایان اظهار کرد: این فصل از «پایتخت» از جلوه های ویژه وسیع و پر رنگ و لعابی برخوردار است و این مساله کار ما را سنگین و مراحل فنی را طولانی تر از همیشه خواهد کرد.

سری پنجم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم اردیبهشت ماه سال جاری در روستایی در شیرگاه کلید خورد و بیشتر تصاویر آن در تهران گرفته شد. همچنین این گروه برای تصویربرداری بخشی از داستان نیز به خارج از کشور سفر کردند.

سازمان اوج در ساخت این فصل از «پایتخت» با آن مشارکت کرد و احتمالا تا چند وقت دیگر کار صداگذاری و موسیقی به طول بینجامد.


محسن تنابنده با نقش نقی، ریما رامین فر با نقش هما، احمد مهرانفر با نقش ارسطو، علیرضا خمسه با نقش بابا پنجعلی بازیگران اصلی این سریال هستند.

شبکه دو

سریال «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مجید اوجی برای شبکه دو ساخته می شود و هم اکنون عوامل این سریال در جزیره کیش مشغول تصویربرداری آن هستند. تاکنون حدود ۶۰ درصد از کل سریال ضبط و تصویربرداری شده است و تدوین ان به صورت همزمان انجام می شود تا به پخش نوروز ۹۷ برسد.

تصویربرداری این سریال ۱۱ دی ماه در شهر شیراز کلید خورد و پس از گرفتن تصاویری در این شهر گروه به تهران آمده و سپس برای ادامه کار به کیش رفتند.

در بخش شیراز تصاویر زیادی از مکان های باستانی و دیگر لوکیشن های تاریخی این شهر گرفته شده است.


محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی، افسر اسدی، رضا یزدانی، علی صادقی، علی اوجی، مریم معصومی، خاطره حاتمی، لاله اسکندری و مرتضی علی آبادی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

احتمال دارد تصویربرداری این مجموعه تا اواسط اسفندماه سال جاری به پایان برسد.

شبکه سه
ابتدای امسال سریال «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای پخش نوروزی از شبکه سه سیما به تولید رسید.

ایرج محمدی درباره روند تولید این سریال بیان کرد: سریال آماده شده است و ما در حال صداگذاری و ساخت موسیقی هستیم و تا ۱۰ روز دیگر کار موسیقی سریال آماده خواهد شد.

وی درباره انتخاب این سریال به عنوان اثر نوروزی شبکه سه عنوان کرد: این که چه سریالی در نوروز پخش می شود نکته ای است که مدیران از آن خبر دارند و ما هنوز اطلاعی در این زمینه نداریم.


محمدی در پایان گفت: نوروز زمان مناسبی برای پخش این سریال است ولی در فصول و زمان های دیگر هم می تواند پخش شود.

قصه «آرماندو» درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی می‌کند، به زندگی هنروران می پردازد و فضایی کمدی داردقصه «آرماندو» درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی می‌کند، به زندگی هنروران می پردازد و فضایی کمدی دارد. حمیدرضا آذرنگ در این سریال نقش شخصیتی با نام آرمان را بازی می کند.

حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، سحر ولدبیگی، الیکاعبدالرزاقی، محمدرضا هدایتی، علیرضا استادی، علی مسعودی، علی اوجی و... در این سریال بازی می کنند.

این سریال نیز ۱۵ قسمت دارد و به زودی خواننده تیتراژ آن نیز مشخص می شود.

«دیوار به دیوار»
سریال «دیوار به دیوار ۲» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی هم اکنون در حال تصویربرداری است. نوروز ۹۶ فصل اول این سریال به سرپرستی خشایار الوند به نگارش در آمد.
فصل دوم سریال نیز چند ماه پیش کلید خورد و گفته شد که این فصل نیز برای نوروز ۹۷ تدارک دیده می شود.


لوکیشن سریال در فصل جدید تغییر و به عمارتی در محله دولت تهران انتقال پیدا کرد. تاکنون بیش از ۵۰ درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده است و عوامل طی روزهای اخیر بخش های گذری و خیابانی کار را ضبط کرده اند.

گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، فرهاد آییش، پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، امیرمهدی ژوله و... در فصل اول این سریال به ایفای نقش پرداختند که در فصل دوم فقط ژوله حضور ندارد و بازیگران دیگری هم به کار اضافه شده اند. حدود یک هفته است که علی قربان زاده و میترا حجار به عنوان بازیگران جدید به این سریال پیوسته و جلوی دوربین رفته اند.

شبکه پنج
شبکه پنج سال گذشته سریالی برای پخش نوروزی نداشت اما از ابتدای امسال چندین سریال در کنداکتور خود قرار داده است و امسال قرار است دوباره سریال نوروزی پخش کند.
مجید پرکار جانشین تهیه کننده سریال «هیات مدیره» درباره جزییاتی از ساخت این مجموعه ۱۰۰ قسمتی به کارگردانی مازیار میری بیان کرد: این سریال یک کار آپارتمانی است که فضایی شیرین دارد و درباره موضوعات و چالش هایی است که ساکنان یک برج طی اتفاقاتی با آنها مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: با هیات مدیره ای که در این ساختمان توسط عده ای از خانم ها شکل می گیرد و اصلاحاتی که در مدیریت ساختمان اتفاق می افتد داستان این سریال نیز پیش می رود.


پرکار درباره جزییات پخش این مجموعه نوروزی اظهار کرد: ۱۵ قسمت از این سریال برای پخش در نوروز در حال آماده شدن است که البته تصویربرداری کار به صورت رج زنی است و تدوین، صداگذاری و آهنگسازی به صورت همزمان در حال انجام است.

«هیات مدیره» به تهیه کنندگی مهران رسام ساخته می شود و در آن بازیگرانی نظیر ثریا قاسمی، مریم امیرجلالی، حدیث میرامینی، احسان کرمی، امیررضا دلاوری، رابعه مدنی و الیکا عبدالرزاقی، لیلی رشیدی، زهرا داوودنژاد، رحیم نوروزی و کمند امیرسلیمانی به ایفای نقش می پردازند.
لوکیشن اصلی این سریال در منطقه چیتگر واقع شده است و لوکیشن های دیگری در اطراف دریاچه چیتگر، دفتر املاک و... تصویربرداری شده است.

خواننده تیتراژ این سریال نیز به زودی مشخص خواهد شد.

باید دید امسال از میان سریال های نوروزی کدامیک نظر مخاطبان را بیشتر جلب خواهند کرد و مخاطبان از کدام اثر رضایت بیشتری خواهند داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها