همزمان با بررسی‌های فنی و تخصصی و تشکيل کميته بررسی سانحه هواپيماي ATR شرکت هواپيمايی آسمان، به دستور دادستان کل کشور جلسه هماهنگی قضايی به رياست معاون قضايی دادستان کل کشور در سازمان هواپيمايی کشوری تشکيل شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۹۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این باره بیان کرد: در این جلسه که با حضور مقامات قضائی، مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال، مدیران عامل و مسئولان برخی شرکت های هواپیمایی و مسئولان بررسی سانحه هوایی برگزار شد آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته برای تجسس و نجات و بررسی سانحه تشریح شد و موارد در دست کار در خصوص حفظ حقوق مردم در صنعت حمل و نقل هوایی و مشکلات این صنعت که در جلسات متعدد قبلی بین مدیران صنعت هواپیمایی کشوری و معاون قضایی دادستان کل کشور مورد رسیدگی قرار گرفته بود طرح و بررسی و نتیجه آخرین اقدامات مرور شد.

معاون محترم قضایی دادستان کل کشور پس از جمع بندی مباحث مطروحه، لزوم توجه جدی به رفع مشکلات مردم و صنعت در بخش حمل و نقل هوایی را ضروری دانسته و اهتمام دستگاه قضایی در خصوص حل و فصل مشکلات و همکاری همه جانبه برای ارائه خدمات شایسته به مردم و اقتصاد کشور در حوزه حمل و نقل هوایی را یادآور شدند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جناب آقای حشمتی معاون قضائی دادستان کل کشور در ارتباط با سانحه اخیر بر موراد زیر تاکید نمودند:

سازمان هواپیمایی کشوری مرجع ملی برای بررسی این سانحه است و بررسی های تخصصی و فنی توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

اطلاع رسانی لازم به صورت رسمی از سازمان و از طریق رسانه رسمی انجام خواهد شد. گمانه زنی افراد غیر مسئول در رسانه ها و به خصوص فضای مجازی و ارائه تحلیل های غیر موثق و معتبر موجب تشویش اذهان عمومی است و از طرف دستگاه قضایی قابل پیگرد خواهد بود.

سازمان هواپیمایی کشوری گزارشات و تحلیل لازم در خصوص توسعه صنعت و تامین ناوگان مناسب برای کشور تهیه و به عنوان مرجع متولی صنعت حمل و نقل هوایی ارائه کند.

ارسال نظرات