مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تعاونی‌های مسکن استان زنجان عامل رشد و توسعه استان بوده‌اند

کد خبر: ۸۹۹۱۲۵۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یک چهارم تعاونی‌های ثبت شده در استان زنجان فعال هستند، گفت: از جمله دلایل عدم فعالیت تعاونی‌ها می‌توان به کمرنگ شدن حمایت‌های دولتی در قالب تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و موضوعات دیگر اشاره کرد

محمدرضا یوسفی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه 4 هزار و 431 تعاونی از ابتدا تا به امروز در استان زنجان ثبت شده است، اظهار کرد: ۹۵۹ هزار و ۲۷۶ نفر از استان زنجان در این تعاونی‌ها عضو هستند که ۴۵ درصد آنها را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه این تعاونی‌ها ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در این بین شهرستان زنجان با دارا بودن یک هزار و ۵۵۸ تعاونی رتبه نخست و شهرستان خدابنده با دارا بودن یک هزار و ۲۷۲ تعاونی رتبه دوم و ابهر با ۶۷۵ تعاونی در رتبه بعدی بیشترین تعداد تعاونی‌های استان زنجان قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بعد از شهرستان زنجان، شهرستان خدابنده بیشترین میزان تعاونی‌های استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: می‌توان از این ظرفیت با توجه به محروم بودن شهرستان خدابنده استفاده بسیارخوبی کرد.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه ۳۸۷ تعاونی در شهرستان زنجان فعالیت دارند، گفت: در کل استان زنجان از تعداد 4 هزار و 431 تعاونی ثبت شده، ۶۶۹ تعاونی به صورت فعال در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک چهارم تعاونی‌های ثبت شده در استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: از جمله دلایل عدم فعالیت تعاونی‌ها می‌توان به کمرنگ شدن حمایت‌های دولتی در قالبت تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و موضوعات دیگر اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۲۹۵ واحد تعاونی مسکن در استان از ابتدا تاکنون ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا نیز ۶۹ تعاونی فعال، ۱۳۸ تعاونی غیر فعال و ۸۹ تعاونی نیز منحل شده‌اند.

یوسفی با اشاره به اهداف فعالیت تعاونی‌های مسکن، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های مسکن استان زنجان عامل رشد و توسعه استان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۳ واحد تعاونی اعتبار در استان زنجان وجود دارد که ۲۶ مورد آن فعال است، ابراز کرد: همچنین ۱۳۹ تعاونی مصرف در استان زنجان تشکیل شده که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین در دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش اساسی در توزیع اقلام مختلف غذایی و غیره داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توان در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار