کد خبر: ۸۹۹۱۲۵۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 13 میلیون و 979 هزار و 475 قطعه طیور در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شد که از این تعداد 265 هزار و 554 لاشه از چرخه مصرف حذف شد.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: از این تعداد طیور کشتار شده 29 میلیون و 794هزار و 933 کیلوگرم لاشه سالم طیور نیز وارد چرخه مصرف شده است.

 وی اظهار داشت: تعداد اندام های ضبطی از طیور کشتار شده در استان زنجان 2 میلیون و 389 هزار و 208 مورد بود.

حاج کاظمی یادآورشد: مراکز عرضه، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی و خودروهای حمل این مواد خام به طور مستمر توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: طی مدت بیان شده 50 پرونده تخلف درباره کشتار غیرمجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان متذکر شد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.

حاج کاظمی اضافه کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کنند.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت کنند.

حاج کاظمی از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان بدون کد تماس برقرار کنند و مورد تخلف را برای رسیدگی اطلاع دهند.

استان زنجان دارای 6 کشتارگاه دام و طیور است که این کشتارگاه ها 11 دامپزشک، هشت ناظربهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد که به طور مستمر بر روند کشتار دام و طیور نظارت می کنند.

 

ارسال نظرات