انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و اداره کل امور کتابخانه های عمومی استان

تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری زنجان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی با هدف توسعه فرهنگ مطالعه در سطح شهر زنجان و استفاده از زمینه‌های مشترک برای همکاری به امضا رسید.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۵۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به خدمات کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت عموم، گفت: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان مرکزی فرهنگی با ارائه خدمات کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه‌هایی از قبیل نشست‌های معرفی و به اشتراک‌گذاری کتاب تحت عنوان کتاب‌خوان، مسابقات کتابخوانی و برگزاری فعالیت‌های فوق‌برنامه نظیر قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، نمایش خلاق در بخش‌های کودک و نوجوان نقش مهمی در توسعه فرهنگی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقده میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و تعدادی از سازمان‌ها و ادارات استان، افزود: در راستای استفاده از ظرفیت سازمان‌ها در جهت ترویج کتابخوانی و همکاری‌های مشترک، تعداد ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی وادارات استان امضا شده است.

شهردار زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین  شهرداری  زنجان و اداره کل امور کتابخانه های عمومی استان گفت: با امضای تفاهم‌نامه میان کتابخانه‌های عمومی و شهرداری، فعالیت‌های مشترکی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی در شهر زنجان  انجام می گیرد.

مسیح اله معصومی  با اشاره به اهمیت و جایگاه علم، دانایی و آگاهی در دین مبین اسلام، از کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان مراکزی برای توسعه فرهنگی، ایجاد جامعه دانایی محور و ارتقاء شناخت، آگاهی و بصیرت مردم یاد کرد.

وی اظهار داشت: امروزه میان توجه به مقوله فرهنگ به‌ویژه کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد و در صورت توجه به مقوله فرهنگ و ترویج کتابخوانی در بین مردم، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

گفتنی است،مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زنجان  آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری زنجان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی  یکشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور فرماندار شهرستان زنجان ،  در سالن جلسات کتابخانه عمومی سید افضل موسوی زنجان برگزار شد

لازم به ذکر است، تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک در مناسبت‌های ویژه، همکاری در راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی ،برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مشترک، تمهیدات لازم جهت عضویت کارکنان شهرداری  و خانواده‌های آنان در کتابخانه‌های عمومی به‌صورت نیم‌بها، همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک است.

 

 

 

ارسال نظرات