خبرهای داغ:
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد
در سال جاری سوگواره یاس نبوی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف، با شکوه هر چه تمام توسط اداره کل اوقاف استان قم اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۵۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
برگزاری «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سوگواره یاس نبوی یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سازمان اوقاف به شمار می‌رود که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید مبنی بر احیای فرهنگ فاطمی اجرایی می‌شود.

در شهر مقدس قم با توجه به تعدد حرم‌های مطهر امامزادگان و شاخص بودن بسیاری از آن‌ها در سطح جهان اسلام، برنامه‌های گوناگونی به همین منظور تدارک دیده شده است.

بر اساس این گزارش به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، مراسم ویژه هیئت حضرت ام البنین (س) ویژه خواهران در آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) برگزار شد.

ظهر روز شهادت نیز دسته عزاداری هیئت جوانان حضرت ابوالفضل (ع) از حرم مطهر امامزاده سید علی (ع) به سمت حرم حضرت معصومه (س) به راه می‌افتد و در شام شهادت نیز شاهد حضور دسته عزاداری و تشییع نمادین از دروازه ری به امامزاده سیدعلی (ع) خواهیم بود.

حرم مطهر حضرت علی بن جعفر (ع) نیز به عنوان یکی از بقاع متبرکه شاخص قم، در ایام فاطمیه امسال میزبان عزاداران حسینی و یکی از مجریان طرح فرهنگی سوگواره یاس نبوی است.

بر این اساس از ۲۹ بهمن ماه مراسم سوگواری شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در خیمه فاطمی این حرم مطهر واقع در محل عمود ۲۲ بلوار پیامبر اعظم برپا می‌شود.

این مراسم که تا دوم اسفندماه ادامه خواهد داشت، شامل برنامه‌های فرهنگی و برپایی ایستگاه صلواتی خواهد بود.

مسجد جامع قم نیز به دلیل قدمت و مرکزیتی که در بافت سنتی شهر قم دارد، از جمله مراکزی است که سوگواره یاس نبوی در آن برگزار شده است.

بر این اساس سوگواره یاس نبوی از دوشنبه شب ۳۰ بهمن ماه تا جمعه چهارم اسفند سال جاری در این مکان مقدس برپا خواهد بود.

این مراسم هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود و شامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای و مداحی برادران سید علی حسینی‌نژاد، جواد برزگر، محمد جواد احمدی و محمد حیدری خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها