خبرهای داغ:
نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:
نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) دانشنامه بزرگ علمی شیعه است و از جمله ویژگی‌های ایشان می‌توان به معنویت، تحجد و شب زنده‌داری و دستگیری از فقرا و نیازمندان و هم سطح شدن با طبقات ضعیف اقتصادی در جامعه و شنیدن صدای مظلومان اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۶۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) دانشنامه بزرگ علمی شیعه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت در زمینه فردی، اجتماعی و سیاسی ابعادی مافوق تصور بشر دارد و در همه زمینه‌ها الگویی تمام عیار و مثال‌زدنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرگز الگوپذیری ایشان حد و مرز مشخص نخواهد داشت بلکه زوایای نورانی کلام، رفتار، سازندگی، هدایت فاطمه (س) تا ابدیت مانند خورشید برای پیروان نمایان است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در خانه گفت: این بانوی بزرگوار در خانه با مدیریتی پیشرفته و توکل به خدا و معنویت توانستند فرزندانی را تربیت کنند که هر یک در دوران خود و پس از شهادتشان هدایت‌گر امت و برگزیدگان الهی بودند.

وی عنوان کرد: ایشان با مهرورزی به فرزندان، توجه به معنویت، کانون خانواده، اهمیت به محوریت عقلانیت، محبت و دوستی با شوهر ایثار، صفا و صمیمیت همراه محبت را به نمایش گذاشتند.

رضوی مهر یادآور شد: حضرت زهرا (س) عمر کوتاهی داشتند، ولی اهداف بلند ایشان توانست فتنه‌ها، دسیسه‌ها، عناد و حسادت قدرت‌طلبان و افراد دور از عصمت و منطق را برای همیشه به حاشیه براند.

وی با بیان ا. ینکه امروز خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) دانشنامه بزرگ علمی شیعه است گفت: معنویت، تحجد و شب زنده‌داری و دستگیری از فقرا و نیازمندان و هم سطح شدن با طبقات ضعیف اقتصادی در جامعه و شنیدن صدای مظلومان از ویژگی‌های بارز یگانه دختر شخصیت بزرگ عالم خلقت است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآور شد: حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و پرستاری از پیامبر اکرم (ص)، ترمیم جراحات مجروحان جنگ و حضور اجتماعی همراه سیاست و تدبیر اوصاف فاطمه (س) را تحلیل و تفسیر می‌کند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا (س) دارای حریمی مملو از نور، معنویت، قداست، شرافت و فضایل بودند و در وجود ایشان استقلال موج می‌زد و دارای میراث گرانب‌های عفاف، بندگی خدا و رضایتمندی از شرایط بودند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه (س) صدق، پاکی و دیگر گرایی را همواره به دنبال داشت گفت: ایشان تکیه‌گاه آسمان و زمین بودند. حضرت یگانه زنی است که خداوند در سوره کوثر به ایشان می‌بالد و کلام علوی بزرگی و عظمت ایشان را خاطرنشان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دوران شیطنت یهودیان صهیونیست و هم پیمانی آن‌ها با استکبار و مزدوران را شاهد هستیم به طوری که زر و زور و تزویر با چهره نفاق در مقابل صف واحد قرآنی قد علم کرده است.
ارسال نظرات