کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: شهدا الگوهای زنده مردم ایران هستند و سراسر جبهه‌های نبرد در زمان دفاع مقدس بوی ایمان می‌داد.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۹۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام منصور کوهی در یادواره شهدای دانش‌آموز و مدافع حرم شهرستان شاهرود در مسجدالنبی (س) شهرک انقلاب شاهرود در سخنانی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار کرد: این فضا معنوی است و همدلی در این فضا موجب می‌زند.
وی با اشاره به سن نوجوانی و خاطرات زیادی که به‌جا می‌گذارد، افزود: عمر انسان زود می‌گذرد و باید از لحظه‌لحظه عمر استفاده کرد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی شهدا خاطرنشان کرد: اولین خصوصیت اخلاقی شهدا عبادت و عبودیت آن‌ها بود؛ چراکه هرچه داریم از نماز است و جبهه بوی ایمان می‌داد.
کوهی ادامه داد: شهدای ما الگوی خوبی داشتند و امام راحل الگوی آن‌ها بودند و امروز شهدا الگوهای زنده ما هستند.
وی اضافه کرد: شهدا الگوی زنده و عملی ما هستند و برای نماز گریه می‌کردند و غم و غصه آن‌ها دین‌داری بود و الآن غم و غصه مردم ما دین‌داری نیست و در روایت داریم که دین‌داری در آخرالزمان مثل نگهداری زغال داغ در دست است و الآن در مسؤولان ما هم کمرنگ است.
کارشناس مذهبی صدا و سیما با اشاره به شبکه‌های تلویزیونی گفت: این شبکه‌ها چه نشان می‌دهند، برخی آموزنده نیست و ویژگی‌های شهدا را بیان نمی‌کنند به‌صورت تخصصی باید بررسی کنیم که چگونه زندگی می‌کنند.
کوهی عنوان کرد: ویژگی دیگر شهدا این بود که استفاده‌های مغتنم از زندگی می‌کردند، میدان نبرد برای آن‌ها مسابقه بود و از نعمت جوانی و عمر درست استفاده کردند.
وی بیان کرد: نعمت عمر مهم است و لحظات را هدر می‌دهیم و نعمت سلامتی را قدر بدانیم و شهدای ما سلامتی خود را در راه خدا دادند و فروختند و ما نعمت سلامتی را چه‌کار می‌کنیم؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها