عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با اشاره به برگزاری آیین های سوگواری ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) الگوی بزرگ بانوان دو عالم و شفیع روز قیامت است.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۲۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی با اشاره به جایگاه والای معنوی آن حضرت افزود: هر یک از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) نشانگر بعدی از ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگ اسلام بوده و در سوره کوثر نیز خداوند از ایشان با نام ' کوثر' که همان خیر کثیر بوده یاد کرده اند.
وی با اشاره به لزوم توجه به سیره حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی برتر برای امت اسلامی ادامه داد: تلاوت و تعمق و تامل در آیات قرآن کریم محبوب ترین عمل ها نزد حضرت زهرا (س) بوده و از این رو این امر باید مورد توجه و اهتمام همه آحاد جامعه اسلامی قرار گیرد.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به کرامات بانوی دو عالم اضافه کرد: بر اساس احادیث، ایشان هنگامی که در روز قیامت برانگیخته و محشور شوند، حتی خطاکاران امـت پیامبر اسلام(ص) را شفاعت خواهند کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به سوگواری ایام فاطمیه می گوید: عزاداری برای حضرت زهرا (س) همانند عزاداری حسینی از جایگاه مهمی برای جامعه تشییع و امت اسلامی برخوردار است.
حجت الاسلام فریدون مطهری افزود: در این راستا، هزمان با سراسر کشور سوگواره یاس نبوی به مناسب ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در آستان مقدس امامزادگان سید محمد (ع) و سید ابراهیم (ع) این شهرستان در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: در این سوگواره، آیین های عزاداری سینه زنی، زنجیرزنی، ادعیه خوانی، نوحه خوانی و برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه پوستر با موضوع عفاف و حجاب در جریان است.
سوگواری های آحاد مردم در رسای حضرت زهرا(س) در قالب حرکت های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی با شناساندن ابعاد شخصیتی آن حضرت گامی در جهت ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی و دوری از تجملات و خرافه گرایی ها و نیز بدعت های ترویج شده از سوی نظام سلطه خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها