در حالی که مردم فریمان و به خصوص اهالی شهر فرهادگرد آماده استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام بودند خبری با این عنوان دست‌به‌دست شد که اجازه تشییع و خاکسپاری شهدا در فرهادگرد داده نشده است و شهدا به تهران بازگشتند.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۵۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آری همیشه برایمان راحت بود که بگوییم شهدا شرمنده ایم. اما این بار چگونه این شرمندگی را که برخی مسئولان عامل آن بودند جبران کنیم و با چه رویی بگوییم که شهدا شرمنده ایم.
 
چگونه می‌توان خود را مسئول و کارگزار نظام جمهوری اسلامی ایران بدانیم و در قبال دو شهید گمنام این چنین کوتاهی و جسارت نماییم؟. یاد گرفته ایم همیشه در قبال اشتباهاتمان به دنبال بهانه تراشی و یافتن چندین دلیل بی پایه و اساس برای بی تفاوتی هایمان نسبت به ارزش‌های اسلام و انقلاب باشیم. حال بر مناصب دولتی که با نثار خون شهدا به ما رسیده است تکیه زده ایم و اجازه تدفین پیکر مطهرشان را که چیزی جز استخوان از آن‌ها به جای نمانده را در خاک سرزمین شان به بهانه حفظ میراث نمی‌دهیم؟!. مسئولان میراث فرهنگی باید پاسخگو باشند اگر مکان تدفین شهدا در حریم میراث است پس چرا در این مکان پارک احداث شده؟ چرا بخشی از آن را تغییر کاربری داده‌اند و شهرداری در حال احداث ساختمان شهرداری است؟ چرا تاکنون با مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند و گا‌ها ساخت و ساز و ... داشته و دارند برخوردی نکرده اند؟. چرا باید به خاطر زیر خاک ماندن چند کوزه شکسته این چنین اهانتی به میراث واقعی مان شود.

فرماندار فریمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فریمان با ابراز تاسف از تشییع نشدن دو شهید گمنام در شهر فرهادگرد گفت: متاسفانه میراث فرهنگی موافقت نکرد و هر چه ما تلاش کردیم نشد.
 
مهندس عباسعلی صفایی با اشاره به این که گفته شد که دورتر از محدوده میراث می‌توانید شهدا را دفن نمایید، اما آن جا در تملک مردم بود و مشکلات خود را در پی داشت گفت: میراث فرهنگی می‌گوید محدوده انتخاب شده برای تدفین شهدا جزو طرح مصوب است و قانون به ما اجازه این کار را نمی‌دهد.
 
صفایی در پاسخ به این سوال که پس چرا اگر این محدوده جزو طرح مصوب میراث است ساخت و ساز در این محدوده انجام و در حال انجام است و حتی ساختمان شهرداری با بیش از ۷۰ درصد در حال احداث است گفت: بله، قبول دارم این ساخت و ساز‌ها تخلف است.
 
وی در پایان گفت: بنده و شخص دکتر قاضی‌زاده نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی تلاش‌های زیادی را انجام دادیم تا شهدا با احترام و عزت در فرهادگرد تشییع و تدفین شوند، اما متاسفانه میراث فرهنگی موافقت نکرد.

در ادامه شهردار شهر فرهادگرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با پیگیری‌های فراوان در سال ۹۳ مقدمات اختصاص دو شهید گمنام توسط دفتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس به فرهادگرد فریمان داده شد و از ۶ مکان پیشنهادی برای تدفین شهدا در نهایت زمین کنار ساختمان شهرداری که داخل حریم تپه‌های باستانی فرهادگرد است انتخاب شد.
 
مهندس حمید کهنسال گفت: با توجه به پیگیری‌های مسئولان شهرستان و شهر فرهادگرد در کمال تاسف فراوان اداره کل میراث فرهنگی استان جواب منفی و ممنوعیت تدفین شهدای گرانقدر در حریم تپه‌های باستانی را صادر کرد و شهدا به تهران بازگشتند. کهنسال اظهار امیدواری کرد، با رفع موانع موجود در سال آینده دو شهید والامقام گمنام در شهرفرهادگرد تدفین شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها