مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جمع عزاداران فاطمی اهر الگو قرار دادن سبک زندگی اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت فاطمه(س) را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۸۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به لیله‌القدر تعبیر شده است و این بدان معناست که هرکس به وجود ایشان پی ببرد، می‌تواند به خداوند پی ببرد.

وی با بیان اینکه بلندپروازترین اندیشه‌های بشر متحیر از وجود حضرت فاطمه(س) هستند، گفت: در حقیقت دامن حضرت فاطمه بستر تجلی ۱۱قرآن ناطق بوده است و به همین خاطر است که از ایشان به عنوان لیله شب قدر یاد می‌شود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند فرموده است اگر فاطمه نبود پیامب(ص) و عل(ع) را نمی‌آفریدم، خاطرنشان کرد: امتداد ولایت، وجود حضرت فاطمه(س) است و گذرگاهی جز ولایت برای رسیدن به رسالت وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با توصیف حضرت فاطمه(س) به عنوان کوثر بی‌کرانه قرآن و اسوه عالم وجود، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در ۲۹بهمن امسال روایتی فرمودند و در آن تشریح کردند که هم شیعیان و هم اهل سنت درباره این موضوع توافق دارند که سرآمد تمام زنان بهشتی، حضرت فاطمه (س) است.

وی در ادامه با بیان اینکه رابطه دختر و فرزندی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) تنها یک رابطه معمولی روزمره نبود، بیان کرد: اخلاق در وجود حضرت فاطمه به پایداری رسیده بود و به خاطر شان بزرگوار ایشان پیامبر هربار با ورود حضرت فاطمه به خانه تمام‌قد به پایش برمی‌خواستند.

حجت‌الاسلام  حسینی افزود: امام خمینی (ره) فرموده‌اند که درمورد تمام فضائل حضرت فاطمه (س) بیان همین نکته بس است که پس از رحلت پیامبر (ص) جبرائیل برهیچ‌کسی جز حضرت فاطمه (س) نازل نشد.

وی در بخش دوم سخنان خود به اسوه و الگو بودن حضرت فاطمه برای تمام انسان‌ها تاکید کرد و گفت: یک جوان ورزشکار برای قهرمان‌شدن در رشته خود نیاز دارد که یک قهرمان را الگو قرار بدهد، پس چگونه انتظار داریم بدون الگو و استاد بتوانیم در مسیر شکوفایی انسانیت قدم برداریم؟

وی ادامه داد: برای شکوفایی انسان، مسیری جز اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س) وجود ندارد و ما نباید شخصیت ایشان را دست‌نیفتانی و آسمانی بپنداریم. اگرچه مادر، پدر، و شرایط زندگی ما با ایشان برابر نیست اما با در نظر گرفتن دوعامل می‌توان به وجود حضرت فاطمه (س) معرفت پیدا کرد و زندگی ایشان را الگوی زندگی خویش قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه تشریح کرد: عامل اول برای چگونگی الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س) عامل انسانیت است؛ اینکه بدانیم همه از نوع بشر هستیم و با تکیه بر ایمان که عامل دوم است، می‌توانیم درجه انسانیت خود را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه فاصله اسلام تا ایمان اراده و اختیار است، گفت: ۱۸سال زندگی حضرت فاطمه در ۳ محوریت ولادت تا ازدواج، ازدواج تا رحلت پدر و رحلت پیامبر تا شهادت خود حضرت فاطمه، برای دوران مختلف زندگی ما می‌توانند بهترین الگو باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها هشدار داده‌اند که آسیب‌های اجتماعی، جدی‌تر از خطر آمریکا و اسرائیل و دیگر دشمنان ما برای ما خطرناک است و متاسفانه  امروز کشور ما را تهدید می‌کند و غربی‌ها می‌خواهند با تحمیل فرهنگ خود بر ما، ما را از اهل بیت و سبک زندگی اسلامی دور کنند.

حجت‌الاسلام  حسینی ادامه داد: گمشده غرب در عصر امروز که به عصر انفجار اطلاعات شهرت دارد، معنویت است و آن‌ها سعی دارند ما خطاهای آنان را دوباره تکرار کنیم اما تجربه را تجربه کردن خطایی بیش نیست.

وی الگو قرار دادن شیوه زندگی و تفکر حضرت فاطمه(ص) را بهترین روش برای دوری از معضلات اجتماعی عنوان کرد و افزود: انسان وقتی اندیشه اهل بیتی پیدا کند، در سوریه، یمن، عراق و بحرین حضور پیدا می‌کند تا به ندای مظلومیت انسان‌ها پاسخ دهد.

حجت الاسلام حسینی در بخش پایانی سخنان خود تشریح کرد: محتوای زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) بر پایه ساده‌زیستی بود و اگر جوانان و خانواده‌ها آن شیوه از زندگی را الگو قرار دهند و تشریفات کذایی را کنار بگذارند، قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ازدواج تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) وقتی احساس کردند باید در اجتماع حضور پیدا کنند و اهل مدینه را برای دفاع از حریم ولایت به بصیرت و بیداری برسانند، از هیچ تلاشی دریغ نکردند؛ حضور زنان امروز هم در اجتماع باید برای افزایش بصیرت باشد.

ارسال نظرات