پیکرهای مطهر ۲۵ شهید گمنام در هرمزگان تشییع و خاکسپاری می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان از برگزاری آیین تشییع پیکرهای پاک و مطهر ۲۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در این استان خبرداد و گفت: مردم هرمزگان سوم اسفند افتخار میزبانی از این شهدا را به دست می آورند.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۹۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛سردار حمید سرخیلی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس ضمن تسلیت سالروز شهادت ام الائمه حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: مراسم تشییع شهدای گمنام در بندرعباس عصرپنج شنبه از ساعت 15:30 از روبروی تیپ تفنگداران نیروی دریایی ارتش تا آستان مقدس امامزاده سیدمظفر(ع) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۲ شهید در بندرعباس و ۷ شهید در بندرلنگه تشیع و خاکسپاری می شود، افزود: آیین تشیع شهدای گمنام در شهرهای بندرعباس و بندرلنکه روز پنجشنبه به صورت همزمان برگزار می شود

 

سرخیلی در تشریح جدول زمانبندی تشیع و تدفین شهدا در بندرعباس بیان کرد: اهالی سرخون و سیاهو در روز جمعه، رضوان شنبه رضوان، ایسین یکشنبه، گچین دوشنبه، ستاد ناحیه مقاومت بسیج سپاه هرمزگان روز سه شنبه میزبان شهدا هستند.

 

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲ شهید بندرعباس، ۲ شهید در سیاهو، ۲ شهید در سرخون ۲، شهید شهید در رضوان، ۲ شهید در ایسین، سه شهید در گچین پایین و ارتفاع کوه امام خامنه ای(حفظه الله) و یک شهید نیز در ستاد ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرعباس تدفین می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: 7 شهید پس از تشیع در ستاد منطقه پنجم ندسا، شهرک امام محمدباقر(ع) و بندر مغویه شهرستان بندرلنگه آرام خواهند گرفت.

 

وی عنوان کرد: چهار شهید نیز به شهرستان رودان منتقل خواهد شد و پس از تشیع پیکرهای مطهر دو شهید در بخش جغین و دو شهید نیز در روستای خراجی خاکسپاری می شود.

 

سرخیلی اضافه کرد: اهالی شهید پرور روستای بناب بخش رویدر شهرستان بندرخمیر نیز روز جمعه میزبان دو شهید گمنام هستند که پس از تشیع در این روستا دفن خواهند شد.

 

وی افزود: این شهدا در عملیات های والفجر یک و چهار، محرم، قادر، بدر، کربلای دو وتک دشمن در سال 67 به شهادت رسیده اند.

ارسال نظرات