سرپرست گمرک مریوان خبر داد:

کشف و توقیف محموله سوخت و سیمان قاچاق در گمرک مرز باشماق مریوان

سرپرست گمرک شهرستان مریوان از کشف ۲ محموله قاچاق سوخت و سیمان در گمرک مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: یکی از این محموله ها، ۲۱ هزار لیتر سوخت بود که به مقصد عراق بارگیری شده بود.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۲۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بختیار رحمانی پور اظهار کرد: ۲۱ هزار لیتر گازوییل قاچاق که در مخزن یک دستگاه تانکر حمل گاز به مقصد عراق بارگیری شده بود توسط ماموران حراست گمرک مرز باشماق و اداره اطلاعات شهرستان مریوان کشف و توقیف شد.

وی با بیان اینکه پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد، افزود: تانکر مذکور تا صدور رای و سیر مراحل قضایی در پارکینگ متوقف است.

مدیرکل گمرکات کردستان به کشف محموله قاچاق سیمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: کارکنان گمرک مرز باشماق در بازرسی کالا‌های ترانزیتی به یک دستگاه کامیون حامل دارو که قصد خروج از کشور داشت مشکوک و پس از اسکن کامیون، متوجه فک پلمب و تخلیه دارو و جایگزینی سیمان به جای آن شدند.

به گفته رحمانی پور، وزن این محموله ۱۲ هزار و ۲۹۶ کیلوگرم و ارزش آن هفت میلیارد ریال برآورد شده است و متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

گمرکات استان کردستان با چهار شعبه فعال در سنندج، باشماق، سیرانبند بانه و بانه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی ارائه می‌کند و روزانه ۱۳ میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت می‌شود.

گمرک سیرانبند بانه و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرکات بانه و مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

مرز سیرانبند بانه نیز دومین و نزدیک‌ترین مرز مشترک استان کردستان با منطقه شمال عراق است که از حیث حجم صادرات کالا و شمار فعالان و شاغلان اقتصادی رتبه دوم بازارچه‌های این استان را به خود اختصاص داده است.

کردستان از استان‌های مرزی کشور بوده که ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود ۷۵ قلم کالا دارد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات