مصطفی برزگر
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی:
حجت الاسلام هاشمی گفت: در جامعه امروزی که سبک مدرنیته غرب بر آن حاکم است و در شرایط تهاجم فرهنگی، غارت و قتل عام فرهنگی مطالعه سیره حضرت زهرا(س) در سه حوزه اخلاق فردی خانوادگی و اجتماعی بیش از پیش ضروری است.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۴۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محمدباقرهاشمی"مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، اظهار داشت: چهره درخشان فاطمه هرچند در زمان کوتاه برجانهای ظلمت زده بشریت تابید اما تاکنون در پهنه ی تاریخ و تا انگاه که بساط عالم برچیده شود برقرار است.

وی با بیان اینکه عظمت شناخت وجودی حیات فاطمه زهرا(س) ضروری است، افزود: در جامعه امروزی که سبک مدرنیته غرب بر آن حاکم است و در شرایط تهاجم فرهنگی، غارت و قتل عام فرهنگی مطالعه سیره حضرت زهرا(س) در سه حوزه اخلاق فردی خانوادگی و اجتماعی بیش از پیش ضروری است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: ما اگر بخواهیم در حوزه تشکیل خانواده و قداست آن و رشد جمعیت مطلوب حرکت کنیم ودر برابر فرهنگ غربی به سادگی جا نمانیم راهی جز اقتدا به سبک زندگی فاطمی نداریم، در این سبک اخلاق مداری و بردباری، صداقت و حق شناسی، پرهیز از اشرافیت است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم در حوزه مسائل سیاسی جامعه ای دیندار و ولایتمدار بسازیم باز هم باید به لیله القدر کوثر و سبک زندگی ایشان اقتدا نماییم.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: فاطمه الزهرا(س)، در دفاع از ولایت و تبیین امامت و حقیقت، با بیان شواهد امامت علی (ع)، در مسجد خطبه خواند و در هر جا فرصتی یافت، فریاد زد و گفته های پیامبر را به مردم یادآور شد.

وی با اشاره به اینکه فاطمه در گام دوم دفاع از ولایت حرکت کرد و به درب منازل مهاجرین و انصار رفت و اتمام حجت نمود، گفت: گام سوم تحریم بود و از افرادی که مطیع شیطان شدند و از هر طریق منحرف شدند از سوی فاطمه زهرا تحریم شدند و لذا از عیادت آمدن و تشییع و نماز تحریم شدند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: فاطمه زهرا با حضور بر مزار پیامبر و شهدای احد بر معنویت خود و علی گریه می کرد ومردم را برحقانیت علی (ع) اگاهی می داد و از این طریق بر ادامه مبارزه تاکید داشتند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: فاطمه الزهرا در گام پنجم حاضر شد بین در و دیوار قرار گیرد، سیلی و تازیانه بخورد و فرزندانش به شهادت برسند و در نهایت به شهادت برسد.
وی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم جامعه ای ولایتمدار بسازیم باید به آن بانوی والا مقام اقتدا کنیم. هم در تبیین ولایت و هم در سایر عرصه ها حرکت قاطعانه و بجا داشته باشیم، حاضر باشیم هزینه دهیم.

وی گفت: فاطمه زهرا (س) اعلام میدارد برای دفاع و احیا حق باید تبیین و تبلیغ و از ابراز احساسات، و از بین بردن عهد شکنی از تمام ظرفیت ها و داشته ها از جمله شهادت و شهادت طلبی استفاده کرد.

 

ارسال نظرات