رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف کنگره ۵۴۰۰ شهید استان مستند سازی، جمع آوری و نگارش کتاب خاطرات و زندگی نامه شهدای این استان است، گفت: سهم شهرستان کامیاران در این راستا ۳۶۰ کتاب است.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۶۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، احمد رضا لطفی با بیان اینکه ۱۰ اکیپ پنج نفره در راستای کامل کردن این کتاب‌ها در شهرستان تشکیل شده است، افزود: ملزومات انجام کار باید از سوی مسئولان کنگره در استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای تمام اکیپ‌ها انجام شده و به محض رسیدن این وسایل به شهرستان هر هفته ۲ اکیپ به صورت دوره‌ای اقدام به نگارش کتاب‌ها خواهند کرد.

لطفی با بیان اینکه تنها هزینه‌ای که شهرستان در راستای برگزاری این کنگره بزرگ انجام می‌دهد فراهم کردن خودرو‌های لازم برای این ۱۰ اکیپ است، افزود: اعضای این اکیپ‌ها که نیازمند آموزش بوده اند، آموزش‌های لازم را در استان دیده و کارت برای آن‌ها صادر شده است.

وی به آماده بودن ۳۰ صحفه اول این کتاب‌ها که مربوط به بنیاد شهید است اشاره و اضافه کرد: تامین اعتبار لازم در این زمینه بر عهده شهرستان نیست و تمامی اعتبارات آن در استان تامین می‌شود.

وی به ۴۱۲ شهید در شهرستان کامیاران اشاره کرد و گفت: در نگارش این کتاب‌های در مرحله‌ای اول به زندگی نامه و خاطرات شهدای جبهه و جنگ و در مرحله بعدی به شهدای مردمی پرداخته خواهد شد.

لطفی یادآور شد: برای مستند سازی و جمع آوری اطلاعات مربوط به نگارش هر کتاب که شامل مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهید می‌باشد ۱۳ ساعت زمان لازم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کامیاران مجاهدت‌ها در استان کردستان را خاموش و بسیار برجسته دانست و تاکید کرد: وظیفه مسئولان و مردم استان نشان دادن این مجاهدت‌ها با چراغ روشن به تمام کشور است.

به گفته او شهرستان کامیاران جز موفق‌ترین شهرستان‌های استان در برگزاری پیش کنگره‌های مختلف و سایر اقدامات مربوط به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان است.

در این راستا پنج نفر از خبرنگاران و نویسندگان شهرستان دوره‌های لازم را از استان دیده و آماده انجام کار در این راستا هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت تمام کمیته‌ها در شهرستان به نوشتن این کتاب‌ها ختم می‌شود، اظهار کرد: برای رسیدن به تمام اهداف این کنگره باید تمام دستگاه و ادارات استان و شهرستان‌ها به برگزاری آن کمک کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات