رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان:

وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بر عزم همگانی و وحدت نظر میان دستگاه قضایی و ۲۲ سازمان و نهاد عضو این شورا به‌منظور اقدام در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۷۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس‌کل دادگستری استان و با حضور مسئولین، مدیران کل و نمایندگان ۲۲ سازمان و نهاد عضو برگزار شد.


در جریان برگزاری این جلسه رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تجلیل از همراهی مردم با نظام مقدس اسلامی در مناسبت‌های مختلف، حضور حماسی و میلیونی اقشار مختلف در راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن را نمونه‌ای بی‌بدیل از همدلی و همگامی مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.


رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان ارائه خدمت صادقانه را تکلیفی شرعی و قانونی و یگانه راه قدردانی و شکرگزاری از نعمت وفاق و همدلی میان مردم و مسئولین برشمرد و توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی و ارزیابی و انعکاس بازخورد اقدامات پیشگیرانه در برنامه‌ریزی‌های آتی را خواستار شد.


وی همچنین یادآور شد: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد و مشارکت فعال تمامی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری اظهار کرد: برنامه‌های پیشگیرانه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی راهکاری مؤثر به‌منظور کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و دستگاه قضایی آمادگی دارد به‌منظور تحقق اهداف راهبردی و مصوبات این شورا با تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های عضو، همکاری و تعامل سازنده کند.


در ادامه این نشست علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده و اهداف عملیاتی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، در این رابطه توضیحاتی را بیان نمود.


دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای بیش از ۵۰۰ نفر از متهمین جرائم اخلاقی، افتتاح و راه‌اندازی سامانه سجام، هدف‌گذاری ۲۵ محله شهرستان بندرعباس به‌منظور تشکیل هسته‌های مصلحین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از خشونت و برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را تنها بخشی از اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان به‌منظور اجرای برنامه عملیاتی و مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد.

ارسال نظرات