خبرهای داغ:
مادر شهیدان زین‌الدین گفت:پیام شهدا به مردم و مسؤولان این است که راستگو باشید و با عملکرد صادقانه این انقلاب خونین را حفظ و از همه رنج‌ها، زحمت‌ها و خون‌دل‌هایی که امام، رهبری و خانواده‌های شهدا خورده‌اند پاسداری کنید و همچنان مسیر شهدا را ادامه دهید.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۸۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مسؤولان با عملکرد صادقانه انقلاب را حفظ کنند/نسل جوان انقلاب مسیر شهیدان را ادامه دهند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، زینب اسلام‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به اینکه شهدای گمنام، گمنام نیستند، اظهار کرد: این شهدا جاویدان و خوش‌نام هستند چراکه نزد خداوند متعال یک جایگاه متفاوت را به خود اختصاص داده است.

وی شهادت را هنر مردان الهی دانست و اضافه کرد: مردان بزرگ خدا، شایسته شهادت هستند و خط سرخ شهادت را به‌عنوان میراث انبیا و اولیای الهی دنبال می‌کنند.

مادر شهیدان زین‌الدین خاطرنشان کرد: خداجویان مخلص ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با عشق سرخ شهادت، هم‌آغوش شده و بر فراز قله رستگاری گام نهادند و در یک جنگ میدانی همه حزب‌اللهی‌ها و معتقدین به اسلام به میدان آزمایش آمدند.

وی ادامه داد: جبهه‌های دفاع مقدس محیطی نداشت که بتوان چیزی را در آن پنهان کرد به همین علت استعداد‌های نهفته در جبهه شکوفا شد.

اسلام‌دوست بابیان اینکه شهدا نزد خداوند متعال درجات متفاوتی دارند، تصریح کرد: همه شهدا در جبهه حق علیه باطل حضور داشته و شجاعانه شهید شدند تا مقابل استکبارجهانی و ابرقدرت‌ها ایستادگی کنند.

وی یادآور شد: برخی از شهدا در شهر‌ها و روستا‌های خود تکریم و تدفین می‌شوند، اما برخی دیگر همانند شهدای گمنام در منطقه غریبی به خاک سپرده می‌شوند.

مادر شهیدان زین الدین از شهادت در گمنامی و مفقودالاثر شدن به‌عنوان یکی از دعا‌های شهید مهدی زین‌الدین یاد کرد و گفت: به‌لطف خداوند متعال او به افتخار شهادت رسید، اما نه فقط گنمام نبود بلکه به صورت ویژه مورد اکرام و تجلیل مردم قرار گرفت.

وی بااشاره به اینکه برگزاری با شکوه مراسم‌های تشییع شهدای گمنام اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: هر چند احتمال قمی بودن شهدایی که در دانشگاه علوم پزشکی قم به خاک سپرده می‌شوند وجود دارد، اما در هر صورت این شهدا گمنام هستند.



*خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌ها اقدام قابل تقدیری است

وی با تاکید بر اینکه به‌لطف خداوند متعال مردم همچنان در خط شهدا قرار دارند، گفت: خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی قم اقدام قابل تقدیری است، اما باید به این موضوع نیز توجه کنیم که این شهدا با حضور در دانشگاه‌ها برای دانشجویان نیز پیام‌های مشخصی دارند.

اسلام‌دوست با بیان اینکه حضور شهدای گمنام در قم و دانشگاه علوم پزشکی نشان از عنایت آن‌ها به دانشجویان این دانشگاه است، گفت: پیام آن‌ها این است که برای انقلاب، اسلام و اطاعت از خداوند، رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و نعمت ولایت جان‌های خود را فدا کرده‌اند و انتظار دارند که نسل جوان این انقلاب نیز مسیر آن‌ها را ادامه دهد.

مادر شهیدان زین‌الدین خاطرنشان کرد: امروزه نیز افراد بسیاری بر سر مزار شهدا حضور می‌یابند و حاجت‌های خود را از آن‌ها دریافت می‌کنند چراکه شهدا واسطه میان ما و خداوند متعال هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان و دانش‌پژوهان اطراف مزار شهدا پروانه‌وار می‌نشینند و قرآن و مناجات می‌خوانند و با شهدا راز و نیاز می‌کنند و آن‌ها را واسطه میان خود و خداوند متعال قرار می‌دهند.

اسلام‌دوست اضافه کرد: مزار شهدا در دانشگاه‌ها کانون عشق‌ورزی و میثاق با شهدا و عرض ارادت نزد خداوند متعال است؛ ما نیز با شهدا پیمان می‌بندیم که تا پایان عمر پای آرمان‌ها هستیم و از مسیر آن‌ها بازنمی‌گردیم و شهدا را واسطه خود و خداوند قرار می‌دهیم تا مورد شفاعت قرار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا فرزندان امام خمینی (ره) بودند که، ولی امر خود را شناسایی کرده و به او لبیک گفتند به همین علت تا آخرین قطره خون خود را نیز برای اسلام فدا کردند و اکنون نیز دانشجویان باید در مسیر همان ولایت گام بردارند.



* راستگویی و عملکرد صادقانه درخواست شهدا از مسئولان

مادر شهیدان زین‌الدین با اشاره به اینکه هر انقلابی دارای دو چهره خون و پیام است، اضافه کرد: هر چند شاید پیام شهدا مورد پذیریش خیلی‌ها نباشد، اما در شرایط کنونی ما پیام‌آور شهدا هستیم و باید بگوییم که پیام آن‌ها به آحاد ملت و مسئولان نظام اسلامی در نقاط مختلف این است که «راستگو باشید و با عملکرد صادقانه این انقلاب خونین را حفظ و از همه رنج‌ها، زحمت‌ها و خون‌دل‌هایی که امام، رهبری و خانواده‌های شهدا خورده‌اند پاسداری کنید و همچنان مسیر شهدا را ادامه دهید».
ارسال نظرات
پر بیننده ها