خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین ناشران قوی و خوبی از کشور‌هایی مانند عراق و لبنان شرکت کره‌اند که بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۹۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
حضور ناشران برجسته در نمایشگاه کتاب دین ارزشمند است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در محل بسیار خوب و مناسبی برگزار شده است که این امر موجب سهولت دسترسی مردم به این نمایشگاه شده است.

وی افزود: به‌عقیده بنده اگر در جنبه بین‌المللی نمایشگاه تلاش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم هرچه بیشتر از حضور ناشرین معتبر بین‌المللی بهره‌مند شویم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین ناشران قوی و خوبی از کشور‌هایی مانند عراق و لبنان شرکت کره‌اند که بسیار ارزشمند است؛ به ویژه اینکه لبنان در عرصه چاپ و نشر کتاب، پیشرو و در عرصه رسانه نیز نقطه عطف بین آسیا، اروپا و آفریقا است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در مصلی قدس کار پسندیده‌ای است، چراکه برای چنین نمایشگاهی که به صورت ویژه و در مدت محدودی برگزار می‌شود، نمی‌توان مکان دائمی در نظر گرفت، زیرا این کار ضرورتی ندارد و از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصلی مکانی فرهنگی است که تنها یک روز در هفته مختص نمازجمعه است و در طول هفته باید در اختیار مراکز علمی و فرهنگی قرار گیرد تا از بتوان از این ظرفیت در زمینه‌های دیگر نیز بهره‌مند شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز از مصلی قدس در عرصه‌های فرهنگی و علمی استفاده می‌شود؛ به‌عنوان مثال در ایام اربعین مصلی میزبان و محل اسکان هزاران زائر اربعین بود و اکنون نیز نمایشگاه کتاب در آن برگزار می‌شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به بخش ویژه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب استان قم گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه بویژه نسل جوان ضروری است و برگزاری نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس می‌تواند به این امر مهم کمک کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها