سید ساجد یعقوبی
دادستان عمومی انقلاب اسلامی مشگین‌شهر:
دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرستان مشگین‌شهر گفت: در زمان حضور اینجانب در شهرستان مشگین‌شهر در میادین اصلی شهر شاهد متکدیانی بودیم که هیچ کس با آن برخورد نداشت و اکثراً این افراد غیر بومی و مشکل دار بودند که در خیابان‌های این شهر پراکنده بودند که به سرعت جمع آوری شد
کد خبر: ۸۹۹۱۶۰۹
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

دادگستری بر جزئیات عملکرد مسئولین نظارت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل: جعفر رحیم نیا دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در نشست بصیرتی مردم و مسئولین در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) گفت: در زمان حضور اینجانب در شهرستان مشگین‌شهر در میادین اصلی شهر شاهد متکدیانی بودیم که هیچ کس با آن برخورد نداشت و اکثراً این افراد غیر بومی و مشکل دار بودند که در خیابان‌های این شهر پراکنده بودند که به سرعت جمع آوری شد.

 وی افزود: متاسفانه بر خی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان به وظایف ذاتی خود آگاه نبوده و امورات را به نحو احسن انجام نمی‌دهند و این امر منجر به بد بینی به نظام و مراجع قضایی می‌شود.

 وی ادامه داد: قوه قضائیه تا زمانی که باج ندهد می‌تواند با اقتدار امورات خود را دنبال می‌کند و در مقابل افرادی که بر نظام هزینه وارد می‌کند ایستادگی خواهد کرد.

 دادستان مشگین‌شهر گفت: مشروبات الکلی در دو سال گذشته جزء سه جرم اول شهرستان بود که در طول یکسال تلاش مشروبات الکلی از بین 10 جرم شهرستان خارج شد.

 وی خاطر نشان کرد: در آبان ماه سال جاری دادگستری شهرستان در مقابل نزدیک به 350 میلیارد ريال از سوء استفاده‌های بیت المال ایستادگی کرد و در برخی ادارات کارمندانی به جرم مفاسد اداری دستگیر شده بودند که تا آخرین لحظه پیگیری شد و اکنون این کارمندان علاوه بر اخراج 7 سال زندان نیز بر آن‌ها اعمال شده است.

 رحیم‌نیا گفت: در دادگستری مشگین‌شهر کمیته‌ای راه اندازی شده تا به جزئیات فعالیت‌ها در شهر نیز نظارت و از مسئولین مربوطه بازخواست می‌شود چرا که برخی کارها با صرف بیت المال اجرا می‌شود اما بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود و این خیانت به بیت المال است که باید با آن به جد برخورد شود.

 وی افزود: اخیراً زمینی از منابع طبیعی در مناطق مختلف به شخص خاص واگذار می‌شد که با ورود دادگستری از واگذاری آن جلوگیری به عمل آمد چرا که در واگذاری اراضی ملی مبنا رعایت نمی‌شود لذا دادگستری با ورود به این امر با متخلفین برخورد می‌کند.

 وی در خصوص ساخت و ساز در مشگین‌شهر گفت: متاسفانه 50درصد ساخت و سازهای در این شهر به صورت غیر مجاز هستند و این امر در سایه سوء مدیریت مسئولان مربوطه در زمان مسئولیت خود به وجود آمده و تاوان آن را دادگستری می‌پردازد.

 وی با اشاره به وضعیت معتادان شهرستان گفت: متاسفانه دادگستری ریالی برای کمک به ترک معتادان شهرستان اعتبار ندارد اما در صورتی که تنها 300 میلیون ريال اعتبار در اختیار دادگستری قرار گیرد کل معتادان شهرستان را ساماندهی می‌کند اما متاسفانه این پیشنهاد مورد استقبال قرار نگرفت.

 دادستان مشگین‌شهر در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر مجازات ماجرای پل هفت تیر گفت: پرونده این افراد هنوز در سازمان بازرسی کشور در حال کارشناسی و بررسی است که قطعاً با متخلفین برخوردهای لازم انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات