خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دستگاه قضاست و درصورت سلب این اعتماد دستگاه قضایی پشتوانه خود را از دست می دهد.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۲۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین در مراسم گرامیداشت شصت و پنجمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و هفته وکیل مدافع اظهارکرد: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دستگاه قضاست و دستگاه قضایی با تکیه بر این پشتوانه مردمی درحال خدمت رسانی می باشد.
حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر لزوم هم افزایی بیشتر میان مسئولان دادگستری و کانون وکلا افزود: درمواردی اختلافاتی میان قضات و وکلا مشاهده می شود که با کمی سعه صدر و خویشتن داری ارتباط آنها می تواند مستحکم تر باشد.
وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبری اذعان کرد: رهبری در سخنانشان ابراز نارضایی کردند و فرمودند نتوانستیم در باب عدالت موفق باشیم که باید جهت تحقق عدالت و بهبود وضعیت کنونی بیشتر تلاش کنیم.
رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: حق و عدالت دو مقوله است که در مراسماتی اینچنین می توان به طور کامل به آن پرداخت و امیدواریم تعامل این دو نهاد روزبه روز افزایش یابد.
حجت الاسلام قدرتی از وکلا و قضات بعنوان دوبال پرنده عدالت یادکرد و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل وکلا و قضات، عدالت به طور کامل در جامعه محقق شود.
وی ادامه داد: متاسفانه این دو بال هیچگاه باهم پر نمی زنند که همین موضوع باعث خدشه دار شدن عدالت شده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: 50درصد از محکومین از حکم خود ناراضی هستند که این امر به دلیل ماهیت موضوع طبیعی است.
حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: اگر به وظایف قانونی خود درست عمل می کردیم و از ظرفیت های قانونی درست استفاده می کردیم اکنون شاهد وضعیت بهتری بودیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم در فقر و گرفتاری هستند و سرقت و تجاوز به عنف و ... افزایش یافته که باید در راستای کاهش این معظلات تلاش بیشتری کنیم.
این مقام قضایی بر لزوم استحکام رابطه قاضی و وکیل تاکید کرد و افزود: ایجاد رابطه تنگاتنگ میان قاضی و وکیل منجر به کاهش اطاله دادرسی و بهبود شرایط عدالت در جامعه خواهد شد که امیدواریم این امر محقق شود.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها