سرزمین لاله‌های سرخ شهادت میزبان 12 شهید گمنام و خوشنام از دیار دلدادگی‌ها است؛ شهدایی که آمدند تا بار دیگر زنگ بیدار باشی برای دل‌های خفته، اسیر و غرق در مادیات زمانه ما شوند.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۶۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  شهرستان نکا همچون همیشه، در راه ولایتمداری و شهید و شهادت سنگ تمام گذاشته است و اینک مردم این دیار حتی در دورترین روستاهای این شهرستان برای بدرقه شهید و وداع با این شهید گمنام با سر دویده‌اند؛ جوانانی با هر رنگ، لباس و پوشش آمده‌اند تا ولایتمداری خود را به اثبات برسانند.

امروز مردان و زنان روستاهای بستان‌خیل و گیل‌آباد نکا آمدند تا برای فرزندان و برادران خود مادری و پدری کنند؛ تا شقایق‌های آرام سرزمین ما بر دوش‌های مردان و زنان آرام گرفته و تا آسمان پرواز کنند.

امام جمعه نکا در مراسم وداع با این شهید گمنام گفت: ولایت‌مداری، شاخصه اصلی و مهم شهدا است و همه ما باید در راستای عمل به وصایای شهدا با همه توان وارد شویم.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: شهید خیمه رحمت هر روستا است و باید پیگیری شود تا علاوه بر این وداع با شکوه در آینده‌ای نزدیک، میزبان شهید برای تدفین باشید.

وی افزود: شما این درس و احساسات را از اهل بیت(ع) فرا گرفتید و این احساسات بیانگر این است که شما شایسته هستید که شهید داشته باشید و شما شایستگی دارید و مسؤولان پیگیر باشند تا شهیدی در این روستا بستان‌خیل و در روستای گیل‌آباد خاکسپاری شود.

امام جمعه نکا با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تسلیت ایام گفت: اولین شهیده راه ولایت، حضرت فاطمه زهرا(س) است و این راه شهادت را این خانواده اهل بیتی به ما نشان دادند که برای حمایت از ولایت، باید راه شهادت را دنبال کنید.

محمدی‌لائینی ادامه داد: امام حسین(ع) هم در کربلا به ما آموخت که اگر می‌خواهید به آزادی برسید؛ راه شهادت را انتخاب کنید و در این مسیر ادامه راه دهید.

وی با اعلام اینکه بانوان در فاطمیه و در ایام مختلف سال، الگوی خود را بانوی بزرگوار اسلام قرار دهند، خاطرنشان کرد: با اطاعت و الگوبرداری از زندگی و راه و روش این بانو باید برای آخرت خود توشه راه انتخاب کنید و سعادت دائمی را برای خود رقم بزنید.

امام جمعه نکا بیان کرد: حضرت زهرا(س)، عصاره همه خوبی‌ها و فضیلت‌ها است و باید با الگوبرداری از زندگی این انسان وارسته، برای آخرت خود، توشه راه مناسب و مفید فراهم کنیم.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه توجه به نماز و حجاب و عفاف از مسائل مهم و از تأکیدات همه شهدا است؛ یادآور شد: توجه به نماز و عبدات باید در دستور کار همه ما باشد و مبادا نماز در خانواده‌ها کم اهمیت شود.

وی افزود: شهدا برای اعتقادات دینی و پابرجا ماندن ارزش‌ها در راه خدا به شهادت رسیدند و مهم‌ترین وظیفه ما ادامه راه شهدا و عمل به وصایای آنان است.

امام جمعه نکا اظهار کرد: بهترین تجلیل آن است که بدانیم شهدا برای چه شهید شدند و آن هدف را احیا کرده و در این راه تلاش کنیم و بدانیم، عزت، استقلال، ارزش‌ها و آزادی ما به برکت خون شهدا است.

محمدی‌لائینی گفت: آنچه خون شهدا را تهدید می‌کند؛ آن است که مسیر انقلاب را عوض کنیم؛ ریل‌گذاری انقلاب را عوض کنیم و از جهت استکبارستیزی و رأس آن آمریکا به جایی برسیم که به جای اینکه آمریکا را دشمن خود بدانیم؛ طرف معامله خود قرار دهیم.

وی افزود: تفکر لیبرالیستی که در زمان امام راحل بوده است و اینکه با آمریکا کنار بیاییم و با آن بسازیم؛ تفکری که از نهضت آزادی و دولت موقت وجود داشت و در تقابل با خط و نگاه انقلابی بود؛ نباید در جامعه رشد یابد.

امام جمعه نکا همچنین با تسلیت دوباره شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا (س) در راه دفاع از ولایت و امام عصر خود به شهادت رسیدند و دفاع از ولایت، مهمترین و بزرگترین درسی است که می‌توانیم برای حمایت از ولی فقیه زمان خود از این بانوی بزرگوار بگیریم.

مردم روستای بستان‌خیل نکا، مرد و زن، پیر و جوان عصر امروز با شهید گمنام عملیات خیبر در جزیره مجنون وداع کردند.

معصومه وفایی یکی از زنان حاضر در این مراسم با غم و اندوه خاصی گفت: آمدم تا برای این شهدا خواهری کنم؛ برادری ندارم اما عشق این شهید را همچون محبت یک برادر بر دل دارم و امیدواریم این شهید و همه شهدا شفاعت کننده ما رد قیامت باشند.

وی اظهار کرد: امروز روستای ما به وجود شهدا متبرک شده است و آرزو داریم یک شهید در این روستا دفن شود تا مأمن ما شده و برکت را برای ما به ارمغان آورد.

وفایی افزود: آرزوی قلبی ما از مدت‌های دور، متبرک شدن به وجود مقدس شهدای گمنام بوده است و امروز به آرزوی خود رسدیم و محله و روستاهای ما اکنون نورافشان و ستاره‌باران از وجود این شهید است.

پیکر  12 شهید گمنام دفاع مقدس روز دوشنبه با استقبال خاصی به استان مازندران وارد شد و مورد استقبال بی‌نظیر در سوادکوه و شهرستان‌های مختلف مسیر حمل شهدا تا قائمشهر قرار گرفت.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شده است که مراسم شب وداع در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهرستان قائمشهر برگزار و پیکر این شهیدان همزمان با شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه، در شهرهای محمودآباد، قائمشهر، سیمرغ ، ساری و بابل تشییع و خاک‌سپاری شود.

برهمین اساس پیکر یکی از شهدای ارزشمند گمنام در قائمشهر و 11 شهید گمنام در شهرستان ساری تشییع شدند.

طبق اطلاعات اعلام شده، شهید گمنامی که در روستای قراخیل قائمشهر خاکسپاری می‌شود ، 28 ساله است و در عملیات ایذایی والفجر 8 منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید.

2 شهید گمنام دیگر هم که 19 و 25 ساله هستند در عملیات خیبر جزیره مجنون و عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند و در دانشگاه آزاد محمودآباد تدفین می‌شوند.

دو شهیدی که در شهرستان سیمرغ تدفین می‌شوند 24 و 20 ساله هستند که در عملیات های والفجر 1 منطقه فکه و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند و طبق برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده در پارک شهر سیمرغ دفن خاکسپاری می‌شوند.

شهرستان ساری نیز میزبان پنج شهید گمنام است که 2 شهید 20 و 25 ساله در اداره کل اطلاعات و سه شهید 26، 24 و 23 ساله در منطقه دودانگه و در روستای محمدآباد خاکسپاری خواهند شد.

دانشگاه علوم و فنون بابل هم میزبان 2 شهید گمنام 26 و 29 ساله هستند که به ترتیب در عملیات بیت المقدس منطقه پنجوین و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها