خبرهای داغ:
یادواره شهدای بی مزار شهر شاهد نمونه کشور با حضور سردار حسین کاجی و مداحی سعید میر فهیمی در منسجد مصلی شهر درچه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۷۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
به گزارش خبرنگار بسیج: نهمین یادواره شهدای بی مزار شهر درچه برگزار شد.
مراسم با روایتگری سردار حسین کاجی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مداحی سعید میر فهمی در مسجد مصلی شهر درچه اصفهان با حضور مشتاقان عرصه ایثار و شهادت برگزار شد.
سردارکاجی در این مراسم گفت: شهدا را خوب بشناسیم و بدانیم برای این انقلاب هزینه‌های زیادی شده است و باید قدر این شهدا، خانواده‌های آنان و مصیبت‌هایی که در این راه برای به ثمر رسیدن این انقلاب هزینه شده است را پاس بداریم.
راوی حماسه هشت سال جنگ تحمیلی با تاکید بر اهمیت خطبه فدکیه که حضرت زهرا سلام الله علی‌ها آنرا به عنوان یکی از محور‌های عملیاتی و استکبار ستیزی و توحیدی مطرح کردند اشاره کرد و بر بازخوانی این خطبه از دیدگاه مقابله در مقابل ظلم در مجالس را سفارش کرد.
فرمانده دفاع مقدس از شهید علم الهدی و تسلط ایشان برمطالب و موضوع‌های نهج البلاغه و گسترش و تبلیغ و بیان مطالب آن در بین دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ایام فاطمیه با درک بیشتر از این کتاب معنوی به عمق سخنان و رهنود‌های آن حضرت وارد شده و آنرا پشتوانه در زندگی قرار دهیم.
وی از تاثیراسلام و انقلاب بر افرادی که حتی مسلمان نبودن به روایتگری پرداخت و افزود: در جنگ شهیدی به نام کریم کاویانی که زرتشتی و زرتشتی زاده بود و مسلمان، شیعه، حافظ قرآن، حافظ نهج البلاغه و استاد قرآن در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بود و در عملیات رمضان مفقود الاثر و بعد از ده سال جنازه آن شهید در تفحص پیدا شد اشاره کرد و گفت: اسلام در همه گستره عالم تاثیرگزار است.
راوی دفاع مقدس از گره گشایی نام و روضه حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در عملیات‌ها و حتی در تفحص شهدا گفت و افزود بسیاری از خواسته شهدا این بود که مانند مادرشان فاطمه زهرا بی نشان و گمنام باشند.
روایتگر دوران دفاع مقدس با بیان ایثار و استقامت مادران شهداگفت و از مادرشهید داورپناه از شهر ارومیه که سخت‌ترین مصیبت‌ها را در برابر چشمهانش دیده است به روایت گری پرداخت و استقامت این شیر زنان در مقابل مصیبت‌ها در دوران دفاع مقدس را پشتوانه عظیم معنوی در پیروزی انقلاب خواند.
وی با نقل خاطره‌ای از تفحس شهدا گفت: شخصی در منطقه‌ای از عراق به ما مراجعه نمود که در این منطقه شهید دفن شده است و پس از بررسی به ایشان اعلام کردیم که در این منطقه عملیاتی انجام نشده است و همچنان آن شخص اصرار می‌کرد که در این منطقه شب‌های جمعه نور سبز رنگی بر روی تپه نمایان است.
سردار کاجی راز و رمز ان نور سبز گفت و از این موضوع که پس از تفحص ۴۱ شهید در آن منطقه پیدا شد و در جیب یکی از آن شهدا نامه‌ای خطاب به پدر و مادرش که هنوز سالم بود.
راوی دفاع مقدس گفت: در آن نامه این موضوع نوشته شده بود که همه شهدا با اذن اهل بیت به شهادت می‌رسند و شهید در آن نامه تاریخ شهادت و تاریخ کشف و پیدا شدن جنازه خود را دقیقا نوشته بود و آنرا عنایت اهل بیت نوشته و صاحب اصلی ایران را امام زمان (عج) بیان کرده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار