خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها در جهت ترویج فرهنگی دینی را با تلگرام از بین می برند گفت: مدیریت تلگرام دست دشمن است این در حالی است که در داخل کشور متخصصان مدعی اند که از دستمان ساخته است اما چرا به دستشان نمی دهند؟
کد خبر: ۸۹۹۱۷۰۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز درنشست کارگروه فرهنگ و تربيت ديني شورای فرهنگ عمومی استان اظهارداشت: پیداست در همه مجامع کارگروه ها اهم آنها مسئله آموزش و تربیت است.

وی با بیان اینکه شروع نماز با سوره فاتحه الکتاب است عنوان داشت: ربوبیت پروردگار بر حکمتی که نسبت به هر طبقه ای از موجودات قرار داده از آنهایی که تحت تربیتی ما اسمش را طبیعت می گذاریم و آنهایی که پرورش آنها تحت عنوانی است که اسمش را غریزه  و در مورد انسان اسمش را دین و شریعت می گذاریم.

نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه شریعت همین است که انسان آموزش  و پرورش پیدا کند افزود: اهم پیام همه پیغمبران "یذکیهم و یعلمهم" است و چنانچه این مسئله انجام شود برای مابقی مسائل نمی خواهد فصل جداگانه ای باز کنید.

وی متذکر شد: همه مشکلات، ضعف ها، عقب ماندگی و خرابی ها به خاطر این است که انسان جایگاهش را در جهت تربیت الهی پیدا نکرده بعد به عنوان حیوان بالفعل همواره مشغول خرابکاری است.

عبادی ادامه داد: کارگروه فرهنگ و تربيت ديني نسبت به تعلیم و تربیت اسلامی که فرهنگ باید بر این اساس تعلق بگیرد مهمترین مسئله است و قطعا ما باید در این جهت مصوبه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دو مسئله است یکی اینکه تربیت و تزکیه را صورت دهید مانند درختی که باید به آن برسید که رشد کند و به ثمر برسد و یکی دیگر اینکه رفع و دفع آفات کنید و این اقدامات در این کارگروه باد انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در بخش اول باید نسبت به همه عواملی که می توانند در تربیت و تعلیم موثر باشد با مصوباتی که داریم تاثیر بگذاریم. بر آموزش های خانوادگی، کلاسیک و رشته های تخصصی دیگر کار کنیم که آموزش ها همراه تربیت و تزکیه باشد.

وی عنوان کرد: اگر دین و دانش از هم جدا شوند بدترین خطر در کمین بشر است یعنی دین بدون دانش سر از خرافه در می آورد و دانش بدون دین تیغ دادن در کف زنگی مست قرار می گیرد.

عبادی با بیان اینکه عواملی که در فرهنگ و تربیت دینی موثرند خانواده ها هستند گفت: چگونه می توانیم در خانواده ها نفوذ پیدا کنیم  و در جهت کمک آنها در زمینه اینکه به فکر نسل آینده باشند راهکار دهیم؟

وی با بیان اینکه در صدا سیما و روزنامه ها برنامه های ویژه داشته باشیم افزود:  برنامه مساجد باید به صورت تخصصی کار شود و صرفا یک مراسم نباشد.

امام جمعه بیرجند افزود: در برنامه های مذهبی و سیاسی که در طول سال داریم  گفته ها ، شعرها و شعارها و مداحی ها را همراه با  پیام کنیم که صرفا یک مراسم نباشد زیرا  این همه امکانات و مخاطب در سایر کشورها نیست.

وی با بیان اینکه برای رفع آفات چه کار کنیم؟ گفت: امروز نسل نوجوان ما را به تباهی می کشانند یکی از مصوبات اعتراض به تلگرام است که از نظر قانونی هم درست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جزء مصالح و سیاست های کلی نظام است که غیر از رهبری هرکس دخالت کند جرم است که نباید اینکار انجام دهند اما انجام می دهند و باید اعتراض کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها در جهت ترویج فرهنگی دینی را با تلگرام از بین می برند متذکر شد: مدیریت تلگرام  دست دشمن است این در حالی است که در داخل کشور متخصصان مدعی اند که از دستمان ساخته است چرا به دستشان نمی دهند؟

عبادی تصریح کرد: آموزش انگلیسی باید باشد نه برای کودک 5 ساله که در فرهنگش تاثیر می گذارد و رسما کلاس رقص و آشنا کردن بچه با لهو ولعب دارند. هم باید در جهت آنچه باید مقدماتش را فراهم کنیم پیش بینی شود و هم در جهت رفع و دفع آفات موجود در مصوبات اعتراض شود.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها