خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای راهبردی تدوین دومین سند تدبیر توسعه استان با حضور استاندار، ترویج ادبیات و گفتمان برنامه و برنامه‌ریزی را مهم‌ترین دستاورد اولین سند تدبیر توسعه استان عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۷۱۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داوود بهبودی اظهار کرد: در تدوین دومین سند تدبیر توسعه بیشتر به دنبال عملیاتی‌تر کردن محورها و هسته‌های کلیدی هستیم و می‌خواهیم یک برنامه ‌عملیاتی دارای سیستم پایش مکرر در استان داشته باشیم.

وی افزود: برای اینکه سند دوم را به شکل مطلوب‎تری تدوین کنیم به آسیب‌شناسی سند اول پرداختیم و بزرگترین دستاورد این سند این است که شاهد هستیم ادبیات حاکم بر مدیریت استان و کشور مدیران استان عوض شده و حالا مدیران ما حرف از برنامه و برنامه‌ریزی می‌زنند.

بهبودی یادآور شد: شیوه برنامه‌ریزی هسته‌های کلیدی را برای اولین بار در کشور عملی و این نوع برنامه ریزی را در 31 استان کشور ارائه کردیم که با اقبال عمومی مواجه شد و بعد از این، قصد آسیب‌شناسی، بازبینی و رفع اشکال سند اول را داریم تا سند جدیدی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جدید استان تدوین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تفاوت‌های عمده‌ای بین سند اول و دوم وجود دارد، افزود: سعی کردیم ماهیت و وظایف شورای راهبری سند تعریف مجدد شود و این شورا بیشتر وظیفه نظارت و راهبری را به عهده گیرد.

وی ابراز داشت: سند دوم بیشتر حالت نرم‌افزاری دارد تا کالبدی و سخت‌افزاری و هسته‌های کلیدی که از 40 هسته به 13 هسته کاهش یافته‌اند، عمدتا حالت مسئله‌محوری، فرابخشی و عمومی دارند.

این اقتصاددان همچنین به ویژگی‌هایی مثل مشارکت وسیع‌تر نهادهای غیردولتی، ایجاد توازن در بخش‌های مختلف و اهتمام به مسائل فرهنگی و اجتماعی در سند دوم تدبیر توسعه آذربایجان‎شرقی اشاره کرد.

بهبودی در پایان خاطرنشان ساخت: تصمیم ما بر این است که دبیرخانه شورای راهبری سند تدبیر توسعه به عنوان یک دبیرخانه دائمی به فعالیت خود ادامه دهد که برای تحقق این امر نیازمند حمایت‌های مدیریت عالی استان به ویژه شخص استاندار هستیم.

ارسال نظرات