خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه فرهنگ فاطمی در جامعه کم‌رنگ شده است، گفت: تمام تلاش حضرت زهرا (س) در راه حفظ ولایت بود.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۲۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری در مراسم عزاداری هیأت انصار رزمندگان و ایثارگران و راویان دفاع مقدس شهرستان شاهرود با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه شهدا پیرو حضرت زهرا (س) و مکتب فاطمی بودند، اظهار کرد: شهدا با پیروی از نخستین جانباز و شهید راه ولایت به تأسی از فرهنگ فاطمی و علوی جامه عمل پوشاندند.
وی افزود: متأسفانه ما امروز از فرهنگ فاطمی فاصله گرفته‌ایم و باید همه به‌خصوص مسؤولان در رفتار و مسیر حرکت خود تجدیدنظر و در مسیر ترویج فرهنگ علوی حرکت کنند.
استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تلاش دارند فرهنگ فاطمی را از جامعه ما بگیرند؛ فرهنگی که سبب اعتلای دین و قوام آن شده است و باید تلاش کنیم روزبه‌روز آن را در جامعه تعمیق و گسترش دهیم.
جعفری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از تمام هستی خود برای دفاع از ولایت گذشتند، گفت: حضرت فاطمه (س) خطبه‌ای خواندند که سراسر غیرت و مردانگی است و آن حضرت به‌واقع مردانگی را تمام کردند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش حضرت فاطمه‌زهرا (س) در راه حفظ ولایت بود و برای همین پشت در قرار گرفتند و در کوچه به ایشان جسارت شد.
استاد حوزه و دانشگاه قم تأکید کرد: حضرت فاطمه‌زهرا (س) دارای مقام والایی نزد خداوند و پیامبر (ص) بودند و در ۶ ماه آخر عمر پیامبر (ص)، ایشان هرروز به در خانه حضرت زهرا (س) می‌آمدند و به اهل بیت (ع) سلام می‌دادند تا مردم مدینه بدانند که آن‌ها چقدر اهمیت دارند، اما آن مردم خوب جواب کار پیامبر (ص) را دادند.
در این مراسم محمدرضا اسلامی به مدیحه‌سرایی در وصف حضرت زهرا (س) پرداخت و پخش کلیپ‌هایی از عزاداری رزمندگان شهرستان شاهرود در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها