امام جمعه شاهرود:

نصب انسان‌های باتقوا از تکالیف قانونی و شرعی مسئولان است

امام جمعه شاهرود گفت: نصب انسان‌های باتقوا از تکالیف قانونی و شرعی مسئولان است و باید توجه کرد صرف داشتن سابقه مناسب نیز دلیل بر انتخاب افراد نیست.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۵۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه شورای اداری شاهرود که در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به بومگردی به‌عنوان یکی از منابع درآمد روستایی باوجود مزیت‌های فراوان می‌تواند خطراتی را در رویکرد کلان گوشزد کند و تأکید داشت: توسعه گردشگری امری مطلوب برای شهرستان و کشور است، اما نباید اجازه دهیم این امر به تهدیدی برای کشاورزی بدل شود.
وی ضمن اشاره به‌ضرورت وجود مشاغل روستایی افزود: اگر بخش بومگردی بیش از سایر مشاغل روستایی موردتوجه قرار گیرد، روزی خواهد رسید که علیرغم پیشرفت در حوزه گردشگری، کشور برای تأمین مایحتاج کشاورزی و دامی خود محتاج دیگران شود.
امام‌جمعه شاهرود، در ادامه بر لزوم توجه مردم به محرومان در روز‌های پایانی سال تأکید کرد و ابراز داشت: ترویج مصرف‌گرایی و تأکید بر ضرورت خرید‌های نوروزی از اشتباهات رایج این روزهاست که مردم و رسانه‌ها باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، از سوی دیگر باید گفت: قشر کم‌درآمد و به‌خصوص فرزندان چنین خانواده‌هایی ممکن است تحت تأثیر تبلیغات نادرست آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شوند.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه امیر مؤمنان علی (ع) به مالک اشتر نیز اشاره کرد و گفت: آنچه برای انتخاب معاون، حاکم و جانشین موردنظر آن حضرت بوده است نیز نشان می‌دهد، خدمت به محرومان از مهم‌ترین ویژگی‌های یک حاکم است، چنان‌که آن حضرت با توجه به سابقه افراد برای نصب آن‌ها در جایگاه‌های حکومتی تأکید می‌کند و حساسیت به بیت‌المال و نبود سابقه کمک به ظالم در پیشینه آن‌ها را از صفات ضروری می‌شمارد.
وی در پایان انتخاب افراد شایسته برای مناصب حکومتی را وظیفه اخلاقی مقامات دانست و گفت: نصب انسان‌های باتقوا از تکالیف قانونی و شرعی مسئولان است و باید توجه کرد صرف داشتن سابقه مناسب نیز دلیل بر انتخاب افراد نیست چراکه در میان افراد خوش‌سابقه نیز مواردی یافت می‌شوند که دارای صفات رذیله‌ای، چون چاپلوسی هستند درحالی‌که کارمندان یک مقام مسئول باید صریح‌اللهجه باشند و اشتباهات او را گوشزد کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار