زندگی شیعه باید رنگ و بوی اهل بیت داشته باشد و لحظه به لحظه زندگی حضرت زهرا(س) درس گرفتن برای ما مسلمین می باشد.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۷۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج زنجان؛ سخنران همایش بانوان فاطمی زنجان که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: این عشق به اهل بیت تجدید خاطره مصیبت‌بار مربوط به یک هزار و 400 سال قبل به عنوان سنت دیرینه نیست بلکه این مراسم حاکی از وابستگی درونی ما به تبار و جریانی است که در زندگی امروز ما نقش دارند.

حجت الاسلام علی ناصر با اشاره به اینکه زندگی شیعه باید رنگ و بوی اهل بیت داشته باشد، افزود: لحظه به لحظه زندگی حضرت زهرا(س) درس گرفتن برای ما مسلمین می باشد .

وی با اشاره به احادیت حضرت مهدی(عج) ،اظهار داشت: حضرت زهرا(س ) برای اهل بیت الگوی به تمام معناست.

حجت الاسلام ناصرصریح کرد: در مسأله وابستگی ما به اهل بیت وابستگی جامع به تمام جهت وجود دارد که نه تنها یک دلدادگی و تجدید خاطره است بلکه می‌توانیم در جریان زندگی شخصی و جمعی اصول زندگی خود را بر اساس آنها تنظیم کنیم.

وی افزود: اگر کسی اهل بیت را اسطوره‌هایی در گذشته تاریخ و عشق تخیلی و تصویر خیالاتی بداند شیعه‌گری را اشتباه کرده و تشیع برای او درست جا نیفتاده است.

حجت الاسلام ناصر دلیل خلقت عالم را وجود مقدس حضرت زهرا(س) عنوان کرد، گفت: محبت حضرت زهرا(س) در دل های مسلمین باید جاری شود.

وی با بیان اینکه دین‌مدار بودن و زندگی دین‌مداری جز با ستیز و نبرد امکان‌پذیر نیست، گفت: نمی‌شود دین‌مدار بود اما زندگی آرامی داشت یعنی زندگی دین‌مدارانه زندگی نبرد و جنگ و درگیری است.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه زندگی حضرت علی (ع) در دو جبهه ستیز داشتند، گفت: ایشان در دو جبهه کفرستیزی و انحراف ستیزی نبرد داشتند و به عنوان شخصیت کفرستیز در همه عرصه‌ها حضور داشتند.

 وی با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) افزود:  اگر می خواهیم فرزندانمان احترام به والدین،حسینی و زهرایی باشند باید الگوی خود را حضرت (س) قرار دهیم.

ارسال نظرات