سرپرست سازمان آتش‌نشانی زنجان:

دو ایستگاه آتش‌نشانی جدید احداث خواهیم کرد

6 ایستگاه فعال داریم و در صدد هستیم دو ایستگاه دیگر در محل گلشهر کاظمیه و محور دلجویی احداث کنیم که قطعا این اقدام در حضور به‌موقع در زمان حادثه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۷۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی زنجان با تاکید بر ضرورت توجه بر ایمنی عمومی شهر، گفت: مشارکت آحاد جامعه زمینه‌سازی ارتقاء ایمنی در شهر است.

سیدحمید موسوی با بیان اینکه سطح پیشرفت ایمنی ارتباط تنگاتنگی با توسعه دارد،افزود: در کشورهای پیشرفته یکی از اهداف دولت‌ها ارتقای سطح ایمنی برای دستیابی به توسعه است و این نشان از اهمیت موضوع دارد. در شهر زنجان نیز تلاش شده است تا شرایط برای ارتقاء ایمنی به استانداردها نزدیک شود.

وی اظهارداشت: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام داده‌ایم توسعه ایستگتاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر است که در این راستا 6 ایستگاه فعال داریم و در صدد هستیم دو ایستگاه دیگر در محل گلشهر کاظمیه و محور دلجویی احداث کنیم که قطعا این اقدام در حضور به‌موقع در زمان حادثه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی زنجان میانگین زمان حضور در محل حادثه در شهر زنجان را 4 دقیقه اعلام و تصریح‌کرد: استانداردها در این حوزه 3 الی 6 دقیقه است و مقایسه عددها نشان می‌دهد که در این بخش به استانداردها نزدیک هستیم و قطعا با افزایش ایستگاه‌ها می‌توانیم رکوردهای بهتری به‌دست آوریم.

سیدحمید موسوی با اشاره به اهمیت ارتقا فرهنگ ایمنی شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به بروز حوادث غیر مترقبه، لازم است آسیب پذیری محیط‌های شهری در ابعاد آموزش پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی مورد توجه قرار گیرد و باید اذعان کرد مناسب‌ترين راه مقابله با این حادثه، استحكام بخشيدن به بناهای موجود و نظارت دقيق بر ساخت و سازهای جديد به منظور رعايت مقررات مربوط به كاهش خطرات زلزله و همچنین آموزش مردم  است و ارتقاء ایمنی این سازه‌ها در برابر هرگونه حادثه است.

موسوی تاکید کرد شهر ایمن با کمک مردم ساخته می‌شود و باید اذعان کرد که 80 درصد حوادث در ارتباط مستیقیم با عملکرد ناصحح خودمان به‌عنوان یک شهروند است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار